رئیس سازمان صدا و سیما گفت: هدف دشمن در جنگ رسانه ای از کار انداختن رسانه ملی است.
کد خبر: ۸۸۱۴۶۶۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوزدهم تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در چهارمحال و بختیاری، صدا و سیما را ازجمله حوزه‌هایی دانست که می‌تواند کیفیت مناظر طبیعی، شهدا، مفاخر، علما، شعرا و... هر استانی را در سطح کشور نمایش دهد و اظهار کرد: رسانه‌های استانی در کل پهنه صدا و سیما دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

وی عملکرد مراکز صدا و سیما استان‌ها بویژه مرکز صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری را قابل‌توجه دانست و تاکید کرد: صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری مرکزی فاخر است و ویژگی بارز چهارمحال و بختیاری سلحشوری مردمان آن است و مردم و اقوام این استان زمانی سکان‌دار هویت مردم ایران بودند و هستند.

علی عسگری با اشاره به اهمیت رسانه های استانی اضافه کرد: این رسانه ها می توانند سریع‌تر با مردم ارتباط برقرار کرده، از نزدیک با موضوعات فرهنگی و هنری استان آشنا شده و آن‌ها را معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: رسانه های استانی می توانند مشکلات و معضلات استان را فهمیده و برای رفع آن تلاش می‌کنند و از نزدیک با مسؤولان استانی ارتباط برقرار و برای رفع گرفتاری‌های استان با این مسؤولان بحث و تبادل‌نظر کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: این موضوع که رسانه‌های ملی می‌توانند کارهای ارزشمندی انجام دهند غیرقابل انکار است اما موارد ذکر شده تنها از دست صدا و سیما مراکز استان‌ها ساخته است

علی عسگری به قرارگیری کشور یک جنگ نابرابر رسانه‌ایی اشاره و بیان داشت: امروز بیش از ۲۵۰ شبکه فارسی‌زبان برای تخریب اخلاق و فرهنگ جامعه ایرانی ایجاد شده و اگر بودجه‌ای صرف بخش‌های نظامی نمی‌شود بی‌شک صرف بخش‌های فرهنگی می‌شود.

وی به اقتداری که نیروهای نظامی مانند سپاه، ارتش و... برای کشور فراهم کرده‌اند اشاره و گفت: با اقتدار ایجاد شده امروز هیچ تحرکی علیه ایران اسلامی وجود ندارد، اما باید بدانیم که دشمن به جنگ فرهنگی روی آورده است و ما امروز در معرض یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی هستیم.

علی‌عسگری به صرف ثروت‌های کلان از سوی دولت‌های استکباری و سلطه‌طلب و برخی کشورهای کوچک و مرتجع منطقه برای نابودی خانواده‌ها و منحرف کردن زنان، مردان، دختران و پسران ایرانی اشاره و بیان داشت: بخش دیگری از جنگ نرم و تهاجم رسانه‌ایی مربوط به فضای مجازی است که کانون آن در آمریکا قرار دارد

وی بیان داشت: اولین هدف در جنگ رسانه‌ایی از کار انداختن سامانه اصلی افکار عمومی که همان رسانه ملی است اما علی‌رغم همه فشارها و مبارزه‌ها، رسانه ملی هنوز پابرجا و تأثیرگذار است، هرچند که مشکلات و کمبودهایی نیز در این زمینه وجود دارد.

علی عسگری جامعه روحانیت را بسیار کمک رسان در این زمینه عنوان و گفت: کشور در چند سال گذشته یعنی پیش از انقلاب اسلامی ایران یک مخروبه بود و اکنون به مدد انقلاب اسلامی تحولی عظیم در آن رخ داده، دشمنان می‌خواستند با به راه انداختن جنگ تحمیلی کشور را به عقب برانند ولی الآن شاهد پیشرفت‌های زیادی در کشور هستیم.

وی تأکید کرد: باید بدانیم جمهوری اسلامی ایران الآن یک قدرت بزرگ و جهانی است و در منطقه هیچ تصمیمی بدون نظر ایران اسلامی گرفته نمی‌شود.

ارسال نظرات