خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: اسلام بر خرد جمعی و عقلانیت توجه ویژه‌ای دارد و سیره رسول خدا(ص) نیز بر پایه محبت توأم با عقلانیت استوار است.
کد خبر: ۸۸۱۴۷۱۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، شیخ سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: مهر و محبت و عقلانیت دو خصوصیت بارز اسلام و آموزه‌های اسلامی است و ما امروزه با دو جبهه مختلف از اسلام روبرو هستیم.

وی افزود: یک وجه اسلام همراه با عقل و مهرورزی است و وجه دیگر اسلامی است که با خشونت همراه است و از مبانی و ارزش‌های اصیل اسلامی که بر پایه سیره رسول خدا است، فاصله زیادی دارد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس عنوان کرد: عدالت، مشورت، خرد جمعی، عقلانیت و فداکاری از ویژگی‌های این عصر است که در آن تلاش‌ها معطوف به تحقق سیره رسول خدا بوده است.

شیخ قتالی ادامه داد: نسبت به قضایای دینی مسؤولیت‌پذیر باشیم و در آنها مشارکت کنیم و نباید صرفاً منتقد باشیم و از دیگران انتظار وحدت و فعالیت داشته باشیم، اما خود نقشی ایفا نکنیم، بلکه باید به اندازه سهم خود در مسائل و موضوعات دینی و اسلامی مشارکت داشته باشیم.

وی توضیح داد: جامعه ما جامعه امنی است و ما بابت این امنیت، خدا را شاکریم و از مسؤولان مختلف در این زمینه قدردانیم و این امنیت حاصل همکاری مستمر مردم و مسؤولان است.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس در پایان مطرح کرد: اهل‌سنت در ایران در اقلیت هستند و مسائل دینی خود مانند مساجد و مدارس دینی را با مشارکت و همکاری مردمی پیش می‌برند،بنابراین همکاری مردم در حفظ هویت خویش مهم است.

ارسال نظرات