پایداری درآمد همراه با حفظ محیط طبیعی و ملی از دستاوردهای اجرای دقیق و صحیح و همه جانبه پروژه مدیریت جامع حوزه آبخیز است.
کد خبر: ۸۸۱۴۷۲۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اعلام این‌که در قالب اجرای این پروژه به دنبال اجرای طرح جامع حوزه آرپا چای هستیم که در نوع خود یک بازی برد-برد محسوب می‌شود، گفت: پایداری درآمد همراه با حفظ محیط طبیعی و ملی از دستاوردهای اجرای دقیق و صحیح و همه جانبه پروژه مدیریت جامع حوزه آبخیز است.

خلیل آقاجانلو در تهیه فیلم مستند مدیریت جامع آبخیز آرپاچای حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی را مستلزم برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط و مردم دانست و اظهار کرد: بر همین اساس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با محوریت استانداری و فرمانداری شهرستان زنجان در حوزه پایلوت مدیریت آبخیز در حوزه "آرپا چای" پروژه‌های حفاظتی خود را با مشارکت جوامع محلی عملیاتی می‌کند.

خلیل آقاجانلو عنوان کرد: در ابتدا برای موفقیت در این طرح باید یک واحد برنامه‌ریزی برای این اداره کل و سایر دستگاه‌های اجرائی هدف استان تعیین کنیم و مردم حاضر در آن عرصه را با هماهنگی کامل در پروژه مشارکتی مدنظر مشارکت دهیم.

آقاجانلو توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی را از اهداف اجرای طرح مدیریت آبخیز در آرپاچای زنجان اعلام کرد و افزود: مردم این مناطق به دلیل سطح درآمد اقتصادی پائین و عدم دسترسی به اشتغال مناسب و امکانات پائین برای دسترسی به امکانات اولیه به کشت دیم می‌پردازند که این موضوع سبب نابودی تدریجی منابع طبیعی و ملی می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام این‌که در قالب اجرای این پروژه به دنبال اجرای طرح جامع حوزه آرپا چای هستیم که در نوع خود یک بازی برد-برد محسوب می‌شود، تصریح کرد: پایداری سرزمین تنها با حفظ منابع طبیعی نظیر آب، خاک و پوشش گیاهی امکان‌پذیر است که از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: پایداری درآمد همراه با حفظ محیط طبیعی و ملی از دستاوردهای اجرای دقیق و صحیح و همه جانبه پروژه مدیریت جامع حوزه آبخیز است.

ارسال نظرات