خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی فارس بر این نكته تأكید كرد كه هر نهاد و سازمانی در راستای حل مشكلات و مسائل كشور حركتی انجام دهد، جهاد دانشگاهی به‌عنوان یك بازوی كارا و توانمند، همراهی خواهد كرد.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۳۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با اعضای شورای اسلامی این استان از آمادگی این نهاد برای همکاری به منظور تحقق اهداف تشکیل شوراهای اسلامی خبر داد و گفت: مشورت و شورا از دستورات مؤکد دینی است و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی تحقق اهداف شورا را در راستای رضایت مردم و انجام کار گزین و سنجیده، عمل به یک تکلیف دینی می‌داند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی برای تحقق اهداف شورای اسلامی با تمام توان در کنار این نهاد مدنی خواهد بود؛ هرگاه، هر نهاد و سازمانی در راستای حل مشكلات و مسائل كشور حركتی انجام دهد، جهاد دانشگاهی به‌عنوان یك بازوی كارآ و توانمند، همراهی خواهد كرد.

رستگار با اشاره به برنامه‌ها و اهداف شكل‌گیری و فعالیت نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، گفت: این نهاد یكی از نهادهای متولد شده در دوران انقلاب محسوب می‌شود و نهادی عمومی غیردولتی بوده كه وظایف پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و همیاری در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را عهده‌دار است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با بیان اینكه این نهاد طی سال‌های فعالیت، در سطح ملی اقدامات بزرگ و تاثیرگذاری انجام داده است، گفت: از میان اقدامات اجرا شده، می‌توان به اقدامات اجرایی شده توسط پژوهشکده رویان و مركز تخصصی سلول‌های بنیادی، فعالیت‌های مهندسی در ساخت پهباد و سیستم‌های مختلف دفاعی نظامی، فعالیت‌های علمی اثربخش در حوزه نانو، پژوهش‌های كاربردی در بحث معضلات اجتماعی و .... اشاره كرد.

رستگار با تصریح اینكه بخش مهمی از اقدامات جهاد دانشگاهی، معطوف به حوزه فرهنگی است، گفت: ایجاد خبرگزاری دانشجویان ایران به‌عنوان اولین خبرگزاری غیر دولتی در كشور و راه‌اندازی خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایكنا به‌عنوان یك مرجع رسمی و تاثیرگذار در حوزه اخبار مذهبی و قرآنی، از اقدامات شاخص این نهاد به‌شمار می‌رود.

وی با توضیح مبسوط توانایی‌های آموزشی جهاد دانشگاهی به برگزاری دوره های مختلف برای فرمانداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و برای برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت اعلام آمادگی کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های مختلف این استان در حوزه‌های متعدد، گردشگری را یكی از مهمترین توانمندی‌های فارس معرفی و تأكید كرد: جهاددانشگاهی با داشتن مركز گردشگری دانشجویان، توان و تجربه مناسبی را برای به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های گردشگری استان فارس دارد.

وی با معرفی مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی و سوابق و جایگاه ملی آن به‌عنوان یک مرکز موثق افکارسنجی، گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیرازو با هدف سنجش میزان رضایت‌مندی شهروندان از اجرای طرح پزشك خانواده، افكارسنجی پیرامون سطح رضایت‌مندی خانواده‌ها در شیراز و شهرهای استان فارس از این طرح، به‌زودی كلید می‌خورد و امید است با همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستاو آحاد مردم، اینافكارسنجیبه احسن وجه انجام و نتایج آن زمینه ساز و کمک‌رسان تصمیم‌گیری مسئولین ذیربط در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت و درمان بشود.

حسین نعمتی، رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز در این جلسه گفت: شورا باید سند چشم‌انداز داشته باشد و با کارهای اصولی و مبتنی بر دانش ضعف‌های استان را شناسایی و برطرف کند و در این جهت از مشاورین قوی نیز بهره ببرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به منابع انسانی، حمایت از نخبگان و مدیریت علمی، گفت: شورای اسلامی باید مصوباتی داشته باشد که حلال مشکلات مردم باشد و باری از دوششان بردارد چون ما نیز برخاسته از دل مردم هستیم.

وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در كشور و خصوصا كلانشهر شیراز، گفت: این موضوع منزلت انسانی را خدشه دار و بسیاری از روستاها را خالی از سکنه خواهد کرد.

نعمتی افزودلازم است روی توانمندی روستاها و شناسایی جاذبه‌های گردشگری آن‌ها اقداماتی انجام شده و زیرساخت‌های توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در روستاها فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس همچنین با اشاره به اینكه زباله و دفع زباله در روستاها و شهرهای كوچك استان از مشكلات جدی محسوب می‌شود، گفت: می‌توان از زباله ثروت تولید و زمینه‌ اشتغال افراد را فراهم كرد. اكنون هم سرمایه‌گذارانی در این زمینه وجود دارد و تنها اراده‌ای قوی نیاز داریم كه این معضل را به یك فرصت برای كسب درآمدهای پایدار تبدیل كنیم.

نعمتی افزایش عوارض را تنها راهكار برای كسب درآمدهای پایدار توسط شهرداری‌ها ندانست و گفت: شورا باید مصوبات قانونی داشته باشد و از ظرفیت‌های قانونی با تکیه بر آسیب شناسی، حداکثر استفاده را برای حل مشکلات مردم انجام دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها