خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جلوگیری از نوع وارداتی محصولاتی نظیر ژلاتین که مشکوک و گاهی هم معلوم به حرام است، امری ضروری و از مصادیق بارز نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۷۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در حاشیه بازدید از تنها شرکت تولید کننده ژلاتین حلال در کشور که در شهرک صنعتی البرز فعالیت می‌کند، اظهار کرد: خدای متعال قرآن را کتاب با برکت معرفی کرده است و نشان می‌دهد اگر انسانی می‌خواهد صاحب زندگی با برکت شود، باید قرآنی باشد.

وی با بیان این‌که برکت موضوعی تشریفاتی نیست، بلکه از جمله موضوعات مهم دینی به شمار می‌آید، تصریح کرد: اگر زندگی انسان با برکت همراه شود، استعدادهایش شکوفا خواهد شد اما اگر بی‌برکت شود، انسانیت انسان هیچ‌گاه بروز و ظهور پیدا نخواهد کرد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: این‌که خداوند قرآن را کتابی با برکت معرفی کرده است، به این معناست که انسان برای این‌که صاحب زندگی با برکت شود، به قرآن و دستورات آن محتاج است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: جلوگیری از نمونه وارداتی محصولاتی نظیر ژلاتین که مشکوک و گاهی هم معلوم به حرام است، امری ضروری و از مصادیق بارز نهی از منکر است و باید تلاش کنیم تا با حمایت از مجموعه‌های تولیدکننده داخلیِ این محصول، کشور را از واردات نوع خارجی آن بی نیاز کنیم.

وی گفت: با توجه به گستردگی مسئله و این‌که ژلاتین در صنایع مختلفی از جمله داروسازی و لبنی کاربرد دارد، حمایت از تولیدِ نوعِ حلال آن از بزنگاه‌های نهی از منکر به حساب می‌آید و شرعاً همه موظف به جلوگیری از ورود نوعِ حرامِ ژلاتین به کشور هستیم.

عابدینی افزود: همه موظف هستیم تا با حمایت از واحدهای تولید کننده ژلاتینِ حلال در کشور، نه تنها استفاده از محصول حلال را در کشور ترویج نماییم بلکه زمینه‌های اشتغال هر چه بیشتر را نیز فراهم کنیم و به جایی برسیم که این محصول را به کشورهای مسلمان صادر نماییم

رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی ژلاتین حلال: ژلاتین محصولی مهم و استراتژیک است

ناصر رقابی، رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی ژلاتین حلال هم در این دیدار اظهار کرد: ژلاتین از جمله محصولات مهم و استراتژیک است که در صنایع مختلف از جمله صنعت داروسازی، صنایع غذاسازی (لبنیات، نوشابه ها، شکلات و شیرینی)، نظامی و کاغذ به کار می‌رود و جایگزینی هم ندارد.

وی تصریح کرد: ژلاتین از منابع مختلفی به دست می‌آید و منبع اصلی آن که به وفور در خارج از آن استفاده می‌شود، استحصال این محصول از پوست خوک است و منبع دیگر آن استخوان و پوست گاو است که در کارخانه ما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رقابی با بیان این‌که این شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان هم به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: ما به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی به تکنولوژی تولید ژلاتین از صفر تا صد دست یافته‌ایم.

رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی ژلاتین حلال تأکید کرد: متأسفانه امروز واردات بی رویه نوع مشکوک به حرامِ ژلاتین، تولید داخلی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

این مسئول گفت: فرایند تولید ژلاتین خوکی به دلیل این‌که یک پنجم کمتر از نوع ژلاتین گاوی زمان می‌برد، بسیار ارزان‌تر به بازار عرضه می‌شود و به خاطر این‌که در این شرکت ما ژلاتین گاوی تولید می‌کنیم، به لحاظ قیمت تمام شده نمی‌توانیم با محصول وارد شده رقابت کنیم.

وی اظهار کرد: ما هیچ نوع کمک مالی از مسئولان نمی‌خواهیم و تنها خواسته ما این است که از واردات ژلاتین مشکوک به خوکی که با قیمت بسیار ارزان وارد کشور می‌شود، جلوگیری کنند تا محصول حلال ما که توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود، بازار فروش خود را پیدا کند.

رقابی تصریح کرد: محصول ما نشان حلال داخلی دریافت کرده‌ است و تلاش می‌کنیم تا نوع کامل‌تر این نشان را نیز دریافت نماییم و چیزی که در حال حاضر ضروری است، بسط و گسترش ضروری بودن نشان حلالی که توسط ایران صادر می‌شود، برای محصولات وارداتی است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها