حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در همایش عمارهای ولایت فدائیان انقلاب اسلامی گفت: از آنجا که شناخت افراد و دیدگاه های آنها در حوزه های فردی، اجتماعی و سیاسی بسیار سخت است، لذا ناچاریم افراد را با یک وزنه ثابت وزن کنیم؛ وزنه در تشخیص حقانیت افراد و سنجش عیار آنها، ولایت است.
کد خبر: ۸۸۱۴۹۱۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، همایش عمارهای ولایت، فدائیان انقلاب اسلامی با حضور مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان، مدیران حوزه های علمیه، هادیان سیاسی سپاه و بسیج و مسئولین عقیدتی سیاسی نیرو انتظامی و ارتش و همچنین روحانیون شاخص استان کرمان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محسن زاده در این همایش در خصوص مسائل پیرامونی فوت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی و اظهارات و رفتارهای مختلف مسئولین و شخصیت های مختلف گفت: در هنگام فوت حجت الاسلام هاشمی شخصیت هایی که در این خصوص صحبت کردند و بیانیه دادند، همچنین صدا وسیما، عدالت را رعایت نکردند، آنچه که باید بیان می شد، گفته نشد و یک سویه نگری کردند.
تحریف تاریخ انقلاب های بزرگ و الهی را تهدید می کند
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه یکی از تهدیدهایی که متوجه انقلاب های بزرگ و الهی است، تحریف تاریخی می باشد، ابراز کرد: گاهی تاریخ روشن است اما برخی عوامل به دلایلی، تاریخ را تحریف کرده و با واژگون کردن وقایع، چیز دیگری نشان می دهد.
وی با اشاره به  اینکه برخی می گویند حرف زدن پشت سر مرده گناه است، عنوان کرد: من نتوانستم در این باب حدیثی پیدا کنم به جز بحث غیبت که در خصوص مرده و زنده حرام است؛ روایت دیگری از ایت الله مکارم شیرازی است که فرموده اند غیبت جزو گناهان کبیره است و غیبت پشت سر مرده گناهش بیشتر است.
حجت الاسلام محسن زاده با بیان اینکه ما قصد مزمت افراد را نداریم، اظهار داشت: مجوز ما برای حرف زدن در خصوص این شخصیت، آیه ۱۲ سوره مبارکه یاسین است که می فرماید افراد اعمالی انجام می دهند که ثبت می شود و آثار آن نیز ادامه دارد؛ مانند شخصی که مسجدی می سازد و تا سال ها افراد در آن عبادت می کنند یا خانقاه که ساخته می شود و گناهانی در آن انجام می شود.
آثار سنت های حسنه یا سیئه افراد تا قیامت ادامه دارد
وی افزود: پس سنت هایی که افراد به جا می گذارند، می تواند حسنه یا سیئه باشد که تا قیامت آثار آن هست وبرای فرد پایه گذار، ثواب یا گناه نوشته می شود؛ ما زمانی می توانیم در خصوص این افراد حرف بزنیم که آثار اعمالش را در زندگی خود می بینیم.
این مقام مسئول بیان کرد: فردی که خانقاهی را بنا کرده، تفکر سوفی گری را رایج کرده و موجب دور کردن جامعه از سنت الهی و رسول خدا می شود لذا نمی توان مذمت کردن سازنده خانقاه را بد بدانیم  و بگوییم تمام شده؛ چرا که این عمل آثار خود را به جای گذاشته  ومی گذارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله تصریح کرد: همچنین آیت الله مکارم شیرازی به جمله ای مستحبی در نمازمیت اشاره کرده اند که بیان می کند ما شهادت می دهیم جز خیر و خوبی از وی چیزی ندیده ایم؛ ما چنین شهادتی نسبت به حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ندادیم و مولای ماهم چنین شهادتی ندادند، پس مشخص می شود در کنار خیرات و خوبی های وی در عرصه های مختلف، سنت های سیئه ای نیز از او به جا مانده است.
رفتار خواص جامعه و صداوسیما در خصوص فوت هاشمی تحریف تاریخی و اشتباه بود
حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده  خاطرنشان کرد: شخصیت هاشمی رفسنجانی یک سویه تحلیل شد و تا حد امیرالمومنین و ابوطالب بالا برده شد بدین معنا که همانند امام علی (ع) تاکتیکی عمل می کرده است یا مانند ابوطالب در دوران آغازین انقلاب بوده است در حالیکه هیچگاه در زندگی ابوطالب نکته مخالف مشی پیامبر (ص) دیده نمی شود.
وی یادآور شد: پس مااجازه داریم که نقد کنیم و بگوییم رفتار خواص وشخصیت های جامعه ما و همچنین صدا وسیما، در خصوص فوت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی تحریف تاریخی و اشتباه بوده است.
تبلیغ اسلام وانقلاب حقیقی توسط مبلغین تنها راه مصون ماندن انقلاب از انحرافات است
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر پدیده ها و حوادث تاریخی را با دقت تحلیل نکنیم، دچار تحریف تاریخ می شویم، عنوان کرد: تحریف تاریخ انقلاب اسلامی چیزیست که در زمان فوت هاشمی رخ داد؛ مرده پرستی کار بدی است که متاسفانه در میان ایرانیان وجود دارد در حالیکه افراد را باید در زمان حیات دید و پس از مرگ همان که بوده اند، معرفی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده با بیان اینکه انحراف تاریخی به انقلاب های الهی ضربه می زند، اذعان داشت: حرکت اباعبدالله وقیام عاشورا توسط اهل تبلیغ و روحانیت شیعه حفظ شد و امروز هم تنها راه مصون ماندن انقلاب از انحرافات، تبلیغ اسلام و انقلاب حقیقی توسط مبلغین مذهبی است.
ولایت و ولی فقیه وزنه ای برای سنجش عیار افراد است/ تقوای حاکمیت شیعه اورا به عصمت معصومین نزدیک می کند
وی ابراز کرد: از آنجا که شناخت افراد و دیدگاه های آنها در حوزه های فردی، اجتماعی و سیاسی بسیار سخت است، لذا ناچاریم افراد را با یک وزنه ثابت وزن کنیم؛ وزنه در تشخیص حقانیت افراد و سنجش عیار آنها، ولایت است؛ ولی فقیه تمام شئونات اهل بیت را دارد، هرچند اورا معصوم نمیدانیم اما صفات، ویژگی ها و تقوای حاکمیت شیعه اورا قریب عصمت معصومین می رساند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صیانت نفس و تقوای در حد اعلا نوعی عصمت اکتسابی در فرد ایجاد می کند، تصریح کرد: دونفر از فقهای شیعه، امام و رهبری هستند و می بینیم مسیر هردو آنها یکی است؛ اهداف، برنامه ها، ذی زندگی و منش آنها یکسان است و همواره مسیر اوج طی می کند.
وی افزود: امام راحل در حیات شریف خود در اوج ساده زیستی وزهد بودند و از ابتدا تا انتها همین بود و در زندگی مقام معظم  رهبری نیز این ساده زیستی را می بینیم اما با مقایسه زندگی آقای هاشمی رفسنجانی با ولایت، تفاوت های زیادی به چشم می خورد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده اظهار داشت: وی در خطبه نماز جمعه خود بیان می کند باید مانور تجملات راه بیندازیم و باورود به کاخ مرمر، چراغ سبزی به سایر مسئولین نشان می دهد تا به خود اجازه دهند دکوراسیون های تجملاتی برای خود انتخاب کنند.
کسی که درمقابل حاکمیت شیعه اجتهاد کند اهل بیت را رد کرده است
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله با اشاره به پیام رهبر انقلاب در خصوص رحلت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: معظم له دلیل اختلافات را نظر و اجتهاد متفاوت دانستند؛ اجتهاد بر دو نوع ممدوح و مذموم است که اجتهاد ممدوح در فقه شیعه مبتنی بر ادله اربعه است: شرع مقدس، قرآن، سنت رسول خدا و اهل بیت، اگر کسی بر این اساس نظر دهد خوب است.
وی ادامه داد: اما اجتهاد مذموم اجتهاد در برابر رأی رسول خدا و آل پیامبر است؛ به فرموده امام صادق (ع) اگر کسی در برابر حاکم شیعه اجتهاد کرد و دستورات ایشان را سبک شمرد، اهل بیت را رد کرده و گناهش در حد شرک به خداست؛ امام هادی (ع) می فرماید کسی که علیه حاکم شیعه قد علم کند، در برابر ما اعلام جنگ نموده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده تاکید کرد: محمدحنفیه در زمان عاشورا حاضر نشد چرا که در مقابل امام حسین رای داد و همین استدلال را همسر حضرت زینب هم دارد که در جنگ حاضر نشد اما در مقابل ولایتمداری قمر بنی هاشم را می بینیم که خطاب به برادران خود فرمود با امام حسین همراهی کنید در حالیکه نمی دانستند مقصد کجاست و دیدیم هر چهار نفر از شهدای کربلا شدند.
این مقام مسئول با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تاریخ تحریف شود، تصریح کرد: در فتنه ۸۸ دو نماز جمعه را مقایسه کنید؛ نماز جمعه ای که رهبری خواندند با استغاثه و نماز جمعه هاشمی رفسنجانی؛ وی نماز خواند اما به جای آب ریختن روی آتش، آن را افروخته تر کرد؛ از سوی دیگر نامه بدون سلام را شاهد بودیم؛ ادب نوشتاری اقتضا می کند نامه بدون نام خدا و سلام نوشته نشود، پس چطور به خود اجازه دادند به ولی امر چنین نامه ای بنویسند؟
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم انقلاب و تاریخ ما تحریف گردد تا مردم دچار سردرگمی نشوند.


منبع : ناب نیوز
ارسال نظرات