خبرهای داغ:
قهرمان کاراته جهان پس از حضور در اردوي جهادي در قم:
هم‌تيمي‌هايش در پاريس هستند و در رقابت‌هاي کاراته وان فرانسه شرکت کرده‌اند، اما امير مهدي‌زاده در ايران است و در اردوي جهادي منتظران خورشيد شرکت کرده است.
کد خبر: ۸۸۱۴۹۶۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
مسئولان فکري به حال مناطق محروم کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، هم‌تيمي‌هايش در پاريس هستند و در رقابت‌هاي کاراته وان فرانسه شرکت کرده‌اند، اما امير مهدي‌زاده در ايران است و در اردوي جهادي منتظران خورشيد شرکت کرده است. ورزشکاران کشورمان اگرچه با مدال‌ها و افتخاراتي که کسب مي‌کنند مشهور مي‌شوند، اما حضور در بين مردم، گوش دادن به درد و دل‌هايشان و کمک به خلق خدا، چهره واقعي قهرمانان را به مردم نشان مي‌دهد و محبوبيت‌شان را دوچندان مي‌کند. اين‌بار قهرمان کاراته جهان بود که به همراه جهادگران منتظران خورشيد به اردوي جهادي رفت و از نزديک با حال و روز مردم روستاي ايليخ بلاغي نعمت‌آباد انجيرلي در استان قم را ديد. مهدي‌زاده که سطح محروميت‌هاي اين روستا را غيرقابل تصور خواند در گفت‌وگو با جوان ابراز اميدواري کرد كه با همت مسئولان کمکي به اهالي اين منطقه محروم کند.

چطور شد که به اردوي جهادي اعزام شديد؟

خوشحالم از اينکه اعضاي گروه جهادي منتظران خورشيد من را براي حضور در جمع خود دعوت کردند. از دعوتشان استقبال کردم و به همراه اين گروه به روستاي ايليخ بلاغي نعمت‌آباد انجيرلي اعزام شدم. خدا را شاکرم که توانستم به نوبه خودم کمکي به مردم آنجا کنم، مردمي که از حداقل‌هاي زندگي محروم هستند. درک اين واقعيت‌ها نيازمند اين است که شخصاً به مناطق محروم برويم. به عنوان يک قهرمان جهان وقتي از نزديک شرايط سخت زندگي اهالي روستا را ديدم، واقعاً ناراحت شدم. اميدوارم مسئولان فکري به حال ساکنان مناطق محروم کنند تا يك روز برسد كه ديگر هيچ هموطني محتاج حداقل‌هاي زندگي نباشد.

استقبال مردم از شما چطور بود؟

در روستاي ايليخ بلاغي به منزل مادر يکي از شهداي دفاع مقدس سر زديم که شرايط زندگي اين مادر شهيد واقعاً تأسف‌بار بود و در وضعيت سختي زندگي مي‌کرد. کسي که پسرش براي کشورمان جنگيده و شهيد شده نبايد اين حال و روزش باشد. اين حق‌شان نيست. مردم آنجا واقعاً خوشحال شدند و نوجوانان روستا من را مي‌شناختند. از خوشحالي مردم روستا لذت بردم و به آنها قول دادم که دوباره به آنها سربزنم.

وضعيت زندگي و معيشتي مردم در منطقه‌اي که به آنجا رفتيد چگونه بود؟

روستاي ايليخ بلاغي در 40 کيلومتري قم قرار دارد و گروه منتظران خورشيد اين منطقه را براي اردوي جهادي انتخاب کرد. اصلاً باور نمي‌کردم تنها 40کيلومتر آن طرف‌تر از شهر خودم (قم) چنين منطقه محرومي وجود داشته باشد که مردمش از داشتن يک خانه يا حتي يک ديوار هم محروم باشند چه برسد به ساير امکاناتي که شايد براي ما عادي به نظر برسد. از ديدن وضعيت زندگي اين مردم واقعاً ناراحت شدم، اما خوشحالم از اينکه به ديدن‌شان رفتم و توانستم کمکي به آنها کنم. مطمئن باشيد در آينده نيز به آنها سر مي‌زنم و تا جايي که بتوانم به مردم آنجا کمک مي‌کنم.

در عکس‌هاي منتشر شده از اين اردوي جهادي شما در حال ساخت و ساز ديوار هستيد. قبلاً هم تجربه اين کار را داشتيد؟

همانطور که گفتم ساکنان روستا ديوار هم نداشتند. قبلاً که تجربه اين کار را نداشتم، ولي وقتي در آن شرايط قرار گرفتم و وضعيت مردم آنجا را ديدم تلاش کردم کاري برايشان انجام دهم. دست بسيجي‌هاي کشورمان درد نکند که بدون هيچ چشم‌داشتي به مناطق محروم مي‌روند و کارهاي درماني و عمراني مردم را انجام مي‌دهند. در صورتي که اصلاً وظيفه آنها نيست، ولي با توجه به بيانات رهبر انقلاب و تأکيدات ايشان به گروه‌هاي جهادي، بسيجي‌ها به مردم کمک مي‌کنند. منتظران خورشيد، گروهي جهادي است که کار درماني، عمراني و هر کاري که از دست‌شان بربيايد براي مردم انجام مي‌دهند. اين‌بار هم من به عنوان يک ورزشکار در جمع‌شان حضور داشتم.

حضور در منطقه محروم استان چه تأثيري در روحيه قهرمان جهان داشت؟

تا قبل از اين ورزش کردم و هدفم نيز هميشه اين بوده که پرچم کشورم را به اهتزاز دربياورم. اين اولين تجربه من از حضور در اردوهاي جهادي بود. حس خاصي بود چون قضيه فرق مي‌کرد و بايد به هموطنم کمک مي‌کردم. در کنار بالا بردن پرچم ايران، اين هم يک افتخار بزرگ براي من است. حس خيلي خوبي بود و به خودم اين قول را دادم که بيشتر در اين اردوها شرکت کنم.

تصور شما از مناطق محروم قبل از اعزام به اردوي جهادي چه بود؟

اصلاً فکرش را هم نمي‌کردم که محروميت‌ها در اين حد باشد تا جايي که مدرسه و ديوار نداشته باشند.

حضور در مناطق محروم و ديدن محروميت‌هاي مردم را به ساير ورزشکاران توصيه مي‌کنيد؟

با ديدن مناطق محروم هر کسي به فکر فرو مي‌رود. ديدگاهمان نسبت به دنيا و زندگي تغيير مي‌کند. وقتي شرايط آنها را ببينيم متوجه مي‌شويم که داشته‌هايمان چقدر زياد است و خدا چه نعمت‌هايي به ما داده است. بسياري از ما ناشکري مي‌کنيم و قدر نعمت‌هاي خدا را نمي‌دانيم. از طرفي بايد بدانيم و از نزديک ببينيم هموطنانمان در چه شرايطي زندگي مي‌کنند. وظيفه ماست که به مردم کمک کنيم. اينها بخشي از دستاوردهاي يک اردوي جهادي است.

با توصيفي که شما از وضعيت روستاي ايليخ بلاغي نعمت‌آباد داشتيد، بعيد مي‌دانم که در آنجا امکانات ورزشي وجود داشته باشد.

امکانات ورزشي که صفر بود. فقط دو مدرسه در مقطع ابتدايي دارند. براي برطرف کردن کمبودها و محروميت‌هاي اين روستا و ساير مناطق محروم مسئولان بايد چاره‌اي بينديشند. قطعاً اگر مسئولان فکري کنند من هم به عنوان ورزشکار هر کمکي از دستم بربيايد، دريغ نخواهم کرد.
ارسال نظرات