خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش ایثار و شهادت شاهین شهر گفت: انتصاب و بکارگیری افراد سست عنصر، جامعه اسلامی را به عقب خواهد برد و موجب زوال دولتها خواهد شد
کد خبر: ۸۸۱۴۹۶۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش ایثار و شهادت شاهین شهر گفت: قرآن در آیات متعددی به موضوع ایثار و شهادت پرداخته و آورده است اگر فداکاری و ایثار شهدا نبود تا در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند ظلم و قساد همه زمین را فرا می گرفت،فضیلت ها و ارزش های اخلاقی و انسانی از بین می رفتو هیچ اثری از یاد خدا در دنیا باقی نمی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر به اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: وقتیتکفیری ها در برخی نقاط تصرف شده عراق اقدام به قتل و عام شیعه و سنی، ایزدی و مسیحی می کردند موضوع تنها کشتار شیعه و سنی نبود بلکه می خواستند یاد و نام خدا را در این مناطق از بین ببرند.

مسئول بعثه رهبر معظم انقلاب بهفجایع سالهای اخیر در منطقهاشاره تاکید کرد: استکبار جهانی بدلیل وحشتی که از اسلام و نام و یاد خدا دارد برای حفظ منافع خودداعش را بوجود آورد تا با ایجاد اختلاف بین مسلمانان و قتل عام آنها نام خدا را در منطقه از بین ببرد.

وی با استناد به آیات و روایات و نهج البلاغه، از شهدا به عنوان برجسته ترین افراد در قیامت یاد کرد و افزود: شهادت دری از درهای بهشت و مراتبی از بهشت است که خداوند برای خاصان و مقربان درگاه خود قرار داده است و یقین داریم که شهدا شایسته ترین بندگان بودند که خداوند باب شهادت را برای آنها گشود

اجر و ثواب خانواده های شهدا کمتر از خود شهدا نیست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه شهادت بالاترین مراتب کمال انسان است خاطرنشان کرد: زندگی شهدا در قیامت قابل مقایسه با دنیا نیست چرا که آنها با صالحان و صدیقین و اولیا همنشین شده و از بهترین نعمتها بهرمند می شوند.

وی با بیان اینکه اجر و ثواب پدران و مادران شهدا کمتر از خود شهدا نیست افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران افتخار کنند که خداوند چنین مقام و فوض عظیمی به آنها عنایت کرده است و بدانید که شما اولین کسانی هستید که مورد شفاعت شهدا قرار می گیرید.

حجت الاسلام قاضی عسکر به دوران ظلم و ستم حکومت پهلوی اشاره کرد و گفت: نسل دوم و سوم انقلاب باید بدانند،در دوران قبل از پیروزی انقلاب علی رغم اینکه این امکان را داشتیم که خودکفا باشیم و حتی کشورهای دیگر را نیز تامین کنیم اما رژیم پهلوی بر اثر بی کفایتی کشور را در همه حوزه ها به خارج وابسته کرده بود.

وی علت برافروخته شدن حضرت امام(ره) در مقابل لایحه ننگین کاپیتولاسیون را مصونیت و ریاست مستشاران آمریکایی بر سران ارتش کشورمان عنوان کرد و افزود: بی بند و باری مستشاران آمریکایی در ایران به حدی رسیده بود که اگر فرصت داشتند همه ملت را از بین می بردند

استقلال و آزادی کشور مهمترین دستاورد خون شهدا است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عزت، سربلندی، رشد شکوفایی و پیشرفت امروز کشور در صنعت هسته ای، علوم و فناوری را مدیون خون پاک و پربرکت جوانانی دانست که با شجاعت از جان عزیز خود گذشتند و در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کردند و اگر مسئولان زمینه پیشرفت را فراهم کنند قطعا در آینده نیز ایران سربلند می تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی مهمترین دستاورد جانفشانی شهدا را استقلال و آزادی ملت ایران بیان کرد و افزود: اگر از جان گذشتگی شهدای مدافع حرم نبود این امنیت و آرامش امروز را نداشتیم که در کنار هم در این جمع قرار بگیریم حتی ممکن نبود درون منزل خود نیز امنیت داشته باشیم.

مسئول بعثه رهبر معظم رهبری با بیان اینکه آمریکا برای دفاع و تامین منافع اسرائیل در برابر ایران داعش را در منطقه بوجود آوردخاطرنشان کرد: اما امروز شکست آمریکا در سوریه مسئله مهمی است و در مقابل این ایران است که برای سرنوشت و آینده منطقه شرط تعیین می کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: اگرچه امروز در کشور با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستیم اما این مشکلات در حدی نیست که کشور به خارج وابسته شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر با برشمردن اهداف انقلاب تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که نگذاریم خون شهدا هدر برود و از اهداف انقلاب عقب بمانیم، نباید از آرمان های انقلاب و خون شهدا عدول کنیم چرا که ما به دنبال این بودیم که سرمایه های کشور در راه حفظ و اعتلای انقلاب هزینه شود.

اگر در جامعه اسلامی گرایش مردم به ارزش های دینی کم شود انقلاب با خطر مواجه خواهد شد

وی با بیان اینکه اگر برای گرایش مردم به ارزش های دینی و عبادی تلاش نکنیم انقلاب با خطر مواجهه خواهد شد افزود: خداوند در قرآن اعلام خطر کرده اگر در جامعه اسلامی عناصری بدنبال سوء استفاده از موقعیت و امکانات باشند ارزش های اسلامی رنگ می بازد و سنت خدا نیز تغییر نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه ظلم و ستم ریشه انقلاب را می خشکاند خاطرنشان کرد: هر ظلمی و در اشکال مختلف برای انقلاب آسیب خواهد رساند پس باید مراقب باشیم و جلوی ظلم و ستم در جامعه اسلامی را بگیریم.

حجت الاسلام قاضی عسکر به وجود برخی عناصر سست عنصر در مسئولیت های مهم کشور اشاره کرد و افزود: انتصاب و بکارگیری افراد سست عنصر، جامعه اسلامی را به عقب خواهد برد و موجب زوال دولتها خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز با وجود رهبری مقتدر و آگاه کشور مراقبت می شود افزود: اگر در جامعه ای به آرای مردم توجه نشده و استبداد رأی وجود داشته باشد قطعا آن جامعه به هلاکت خواهد رسید همچنین سوء استفاده کنندگان از بیت المال نیز دیگر خطری است است که باید مراقب باشیم تا ارزشهای انقلاب را از بین نبرند.

با تفرقه و اختلاف نمی توان به رشد و پیشرفت رسید

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشورمان، وجود اختلاف در جامعه اسلامی را خطر و تهدید جدی برای انقلاب دانست و تاکید کرد: هیچ دولتی در طول تاریخ از اختلاف به رشد و پیشرفت نرسیده است و خداوند فرموده از اختلاف و تفرقه بپرهیزید که موجب تباهی خواهد شد و رهبر مقتدر انقلاب بارها تاکید کرده اند که در اختلاف و تفرقه نمی توان رشد و پیشرفت داشت در حالی که رشد بسیار سریع دنیا را شاهد هستیم.

وی سوء مدیریت را یکی دیگر از عوامل خطر برای انقلاب بیان کرد و افزود: آفتی که زمامداران در طول تاریخ با آن مواجه بودند سوء مدیریت است که موجب فروپاشی می شود بنابراین اگر می خواهیم جامعه رشد کند باید افراد بر اساس توانایی انتخاب و جامعه به دست این افراد شایسته اداره شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر مراقبت از حقوق مردم را یکی دیگر از مسائل مهم دانست که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و افزود: مدیران و مسئولان باید همانند پیشوای اول نسبت به حقوق مردم و بیت المال مراقبت کرده و از آن دفاع کنند.

وی با بیان اینکه در دنیا رهبری لایق و شایسته تر، دانا و آگاه تر، مقتدر، شجاع و باهوش تر از رهبر عزیز انقلاب وجود ندارد گفت:اگر در جامعه ای هرکس بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد بنابراین برای رشد و پیشرفت و داشتن آینده ای روشن همه باید تابع امر رهبر معظم انقلاب باشیم.

بندهای قانون جامع خدمات ایثارگران اجرا نمی شود/ تجلیل واقعی از ایثارگران روزی است که ایثارگران شرمنده خانواده خود نباشند

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر در ابتدای این همایشامنیت و آرامش امروز کشور را مرهون خون شهدا و صبر خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دانست و گفت: تکریم از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه همه آحاد مردم جامعه است و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده انتقال داده شود تا جاودانه بماند.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در این همایش وجود خانواده های شهداء و ایثارگران را پتانسیل های مهم و اساسی شاهین شهر دانست و با اشاره به اجرای ناقص قانون جامع خدمات ایثارگری گفت: در این قانون برای همه مشکلات ایثارگران بندهایی مصوب شده است ولی متاسفانه با وجود اینکه چهار سال از تصویب و اجرای این قانون می گذرد بسیاری از بندهای آن اجرا نمی شود.

حجت الاسلام روح الله بیدرام اضافه کرد: دغدغه اصلی ایثارگران و تجلیل واقعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگرزمانی است که ایثارگران شرمنده اشتغال و تحصیل جوان خود و معیشت خانواده خود نباشند.

نوحه سرایی حاج مهدی منصوریان، پخش کلیپ و تجلیل از ایثارگران و خانواده های معظم شهدا از دیگر بخش های این مراسم بود
ارسال نظرات
پر بیننده ها