خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پیگیری تحقیق و تفحص از پرونده‌های حقوقی بین ایران و آمریکا پس از بررسی لایحه بودجه خبرداد.
کد خبر: ۸۸۱۵۰۱۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرنگار بسیج از اسلام آباد غرب، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص سرانجام تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اظهار داشت: مجلس چون درگیر لوایح برنامه ششم و بودجه سال 96 بوده و هست، مقرر شد پس از پایان بررسی لایحه بودجه، پروژه تحقیق و تفحص آغاز شود.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احکام 15 نفر برای تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و تحقیق و تفحص از پرونده‌های حقوقی بین ایران و آمریکا توسط رئیس مجلس صادر شده و بعد از برنامه این پروژه‌ها پیگیری می‌شوند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که موج تازه اختلافات ایران و آمریکا پیرامون بحث‌های حقوقی است و آن‌ها برای به تاراج بردن اموال ایران هدف گذاری کرده‌اند و به طور مشخص نیز بسیاری از توافقات بین دو طرف را نقض کرده‌اند.

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه در سال 1373 قرار شد که دو کشور ایران و آمریکا به دلیل اختلافات، در خصوص اموال و املاک غیرمنقول طرف اقدامی را انجام ندهند، متذکر شد: ولی در حال حاضر می‌بینیم که آمریکا علیه بخشی از املاک ایران احکامی را صادر می‌کند.

 

وی افزود: اعتقادم بر این است که ترامپ نماینده نسل نئومرکانتلیسم‌ها است؛ نئومرکانتلیسم کسانی هستند که معتقدند با استفاده از قدرت سیاسی و نظامی می‌توان روند تجارت آزاد را به گونه ای شکل داد که به سود آمریکا باشد و این رفتار را ترامپ در قبال چین، کشورهای عربی، ژاپن، اروپا و در قبال ایران نیز سعی می کند که این موضوع را ادامه دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع از زمان بوش پسر شروع شده و اولین فرمان آن را نیز یک رئیس جمهور، جمهوری خواه به نام جرج بوش صادر کرد، بر همین اساس در خصوص احکامی که علیه ایران صادر می شود، مبالغ لازم از خزانه آمریکا پرداخت می‌شود و بعدا آمریکا با ایران تصفیه حساب می‌کند.

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه پرونده‌هایی از گذشته مطرح شده است، بیان کرد: اساس کار را بر تحقیق و تفحص مجلس هفتم می‌گذاریم و در آن جهت کار را شروع می کنیم و فکر می‌کنم این موضوع به نفع دولت می‌باشد.

 

وی در تشریح هدف از این تحقیق و تفحص ادامه داد: به دنبال این هستیم که بدانیم چقدر کار کارشناسی در این رابطه انجام شده است، در همین راستا باید مشخص شود که چه احکامی صادر شده و ماموریت‌هایی داده شده است همچنین باید مشخص شود که چرا در بیشتر پرونده‌ها حکم به سود آمریکایی ها صادر می شود، آیا بسیج کارشناسی حقوقی در این رابطه صورت گرفته است یا خیر و موارد دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات