خبرهای داغ:
نشست تخصصی «معرفی الگوی سوم زنان» (زن نه شرقی، نه غربی) همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر روز سه شنبه 12 بهمن ماه، با حضور بانوان متخصص ایرانی و غیرایرانی در مجمع جهانی اهل بیت برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۰۵۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران در عرصه های مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مسیر جدیدی را رو به روی جهان گشود، اما یکی از دستاوردهای مهم این انقلاب بازگشایی مسیری برای حضور زنان در فعالیت های متنوع بود.

در پیامی که رهبر معظم انقلاب در 16 اسفندماه سال 1391، به کنگره هفت هزار زن شهید ارسال کردند، به معرفی الگوهای زنان در جهان پرداختند به تعبیر ایشان «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی» به عنوان الگوی اول شناخته می شود و «در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است»، به عنوان الگوی دوم زنان در جهان معرفی شده است. «شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مرکز بود.»

معرفی این الگو رسالت بزرگی است که بر عهده زنان ایرانی گذاشته شده است و بر همین اساس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، روز سه شنبه 12 بهمن ماه، نشست تخصصی ای را با حضور جمعی از کارشناسان حوزه زن و خانواده برگزار می کند.

این نشست که به همت سازمان بسیج جامعه کشور و مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سالن جلسات این مجمع  برگزار می شود، تعدادی از بانوان مسلمان از کشورهای غیر ایرانی نیز حضور خواهند داشت تا به تبادل نظر در این حوزه بپردازند.


ارسال نظرات