معاون اول قوه قضائیه گفت: هیچ کس از فرد متخلف دفاع نمی کند تا زمانی که تخلفی در صورت وقوع جرم رخ نداده و به اثبات دستگاه های مربوطه نرسیده باشد، مطرح کردن شرایط احتمالی جایز نیست.
کد خبر: ۸۸۱۵۰۶۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در مراسم بررسی موضوع "ابعاد حقوقی نفوذ در عرضه اقتصاد سیاسی" که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره اینکه طرح و برنامه قوه قضاییه برای برخورد با فساد بانکی و احتمال سوء استفاده و مظلوم نمایی برخی جریانات سیاسی از آن در انتخابات 96 ، گفت: نظام و مهمتر از همه قوه قضاییه همیشه در تلاش و مبارزه با فساد در جامعه بوده و برخوردی که می شود بدون تبعیض است اما این نکته هم وجود دارد که ما نمی توانیم اتهامی که سند و مدرک ندارد را مورد تعقیب و بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که باتوجه به سرعت گرفتن پرونده حسین فریدون و فساد بانکی رخ داده در بانک ملت، برخی ها معتقدند که ممکن است در آستانه انتخابات 96 برای متهمین، فرصت مظلوم نمایی ایجاد شود تا در آرای آقای روحانی تاثیر گذار باشد، تصریح کرد: در صورت وجود سند و مدرک، قوه قضاییه بدون هیچ تبعیضی با شخص مربوطه برخورد خواهد کرد ولی نباید ما برخورد سیاسی و جناحی در مواجهه با فساد داشته باشیم چراکه در صورت اقدام برخورد از هر شخصی و هر دستگاهی قطعا ضرر خواهد زد.

اژه ای تاکید کرد: آشکار است که هیچ کس از فرد متخلف دفاع نمی کند، حال این شخص فامیل بنده یا هر کسی دیگری که باشد. تا زمانی که تخلفی در صورت وقوع جرم رخ نداده و به اثبات دستگاه های مربوطه نرسیده باشد، مطرح کردن شرایط احتمالی جایز نیست.

ارسال نظرات