خبرهای داغ:
فرماندار قم گفت: حرم و یادمان شهدای بی نشان(گمنام) کوه خضر نبی(ع) مورد توجه زائرانی از سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان است و از این رو فضاسازی آن توجه ویژه مسئولان ذیربط را می طلبد.
کد خبر: ۸۸۱۵۱۹۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) قم مورد توجه زائرانی از سراسر کشور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا سیار طی سخنانی در جلسه هیئت امنای حرم 14 شهید بی نشان(گمنام) کوه خضر نبی(ع) اظهار داشت: این مکان مقدس به عنوان مرکز فرهنگی مصوب شده و نظارت و رسیدگی به این حرم و برنامه های متنوع پیرامونی آن از مسئولیت های هیئت امنا است.

وی با بیان اینکه حرم شهدای گمنام کارکرد توریستی - مذهبی دارد، افزود: این مکان پس از حرم منور حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، از مکان های مورد علاقه و بازدید زائرانی از قم و استان های سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان است و لذا باید ضمن فضاسازی مناسب، برنامه های متناسبی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شود.

رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام خضر نبی(ع) با اشاره به پتانسیل بالای این حرم در برگزاری مراسم و مناسبت های محتلف افزود: در طول ایام سال و مناسبت هایی همچون عرفه و شب های قدر، شاهد حضور خیل عظیمی از مردم در جوار مزار شهدای گمنام هستیم.

وی توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن در بام شهر را از امتیازات حرم شهدای گمنام ذکر و عنوان کرد: این موقعیت توجه گروه های مختلف را به خود جلب کرده و بنابراین ضرورت دارد در زمینه پیش بینی اعتبارات لازم از سوی شهرداری در سال 96، ایمن سازی منطقه و مسیر دسترسی، جلب گروه های بیشتری از مردم و در نهایت عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و زنده نگهداشت یاد و خاطره شهدا، همدلی و همراهی بیشتری از سوی دستگاه های ذیربط صورت پذیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها