خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مسابقه کتابخوانی نماز به مناسبت دهه مبارک فجر در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۰۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز در قم اظهار کرد: این مسابقه به مناسبت دهه مبارک فجر در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز در استان قم در راستای توجه به تدابیر مقام معظم رهبری پیرامون ترویج فرهنگ نماز و توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان مردم استان و کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: این اداره کل با همکاری صمیمانه ستاد اقامه نماز مسابقه کتابخوانی از کتاب ثانیه‌های انس را به صورت حضوری در ساعت 9 صبح 15 بهمن سال جاری و در ایام مبارک دهه فجر در محل مصلی نماز جمعه برگزار خواهد کرد.

حسینی مقدم با اشاره به توزیع کتاب مسابقه کتابخوانی در استان قم اظهار کرد: تاکنون 13 هزار جلد کتاب ثانیه‌های انس در میان علاقه مندان به شرکت در مسابقه کتابخوانی در استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: 10 هزار جلد کتاب ثانیه‌های انس از محل موقوفات کتاب‌های مذهبی تهیه شد و با هزینه مختصری در اختیار شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی نماز استان قم قرار گرفت. این هزینه مختصر هم برای تهیه جوایز این مسابقه استفاده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم افزود: دستگاه‌های مختلف استان به خصوص ستاد اقامه نماز برای برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز همکاری خوبی با این اداره کل داشتند.

حسینی مقدم با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز در استان قم اظهار کرد: این مسابقه همزمان با مصلی قدس شهر قم، در مصلی نماز جمعه پردیسان، بخش‌های کهک و خلجستان و محل زندان لنگرود قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی نماز استان قم چندین ویژگی دارد، یکی از این ویژگی‌ها محور این مسابقه یعنی موضوع نماز است که اهمیت اساسی در دین اسلام دارد. این مسابقه، یک مسابقه کتابخوانی است و یکی از نیازهای فرهنگی جامعه، توسعه فرهنگ کتابخوانی است و توسعه این فرهنگ مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: مسابقه کتابخوانی نماز در استان به صورت حضوری برگزار می‌شود و برگزاری چنین مسابقه ای یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است.

حسینی مقدم با اشاره به جوایز مسابقه کتابخوانی نماز اظهار کرد: هدایای ارزنده ای برای شرکت کنندگان در این مسابقه درنظرگرفته شده است. از جمله این هدایا، یک دستگاه خودروی پراید، 22 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 22 کمک هزینه سفر به مشهد و 22 ربع سکه بهار آزادی است.

وی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی نماز استان قم، 40 سوال تستی دارد و مراسم قرعه کشی جوایز این مسابقه هم روز 22 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: یکی از برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه فجر برگزاری 6 کرسی گفتمان انقلاب اسلامی در امامزادگان شهر قم و بخش خلجستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر در استان قم هم برگزاری محفل‌های انس با قرآن است.
ارسال نظرات