آسیب شناس اجتماعی گفت: یکی از آخرین تحفه های گروه های منحرف در فضای مجازی، خون بازی و خون خوری توسط نوجوانان بویژه دختران در طیف سنی 13تا 17 سال است.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۱۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

دکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: دوران بلوغ دارای ویژگی های خاصی است که اگر توسط والدین یا مربیان تربیتی و آموزشی به صورت منطقی، علمی و آگاهانه با آن برخورد نشود عوارض و آسیب هایی را ایجاد می کند که تا پایان عمر همراه فرد خواهد بود.

این آسیب شناس اجتماعی افزود: در حال حاضر که جبهه جنگ نرم با شناسایی اهداف خود در میان نوجوانان و جوانان قصد تاراج سرمایه های کشور را دارد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی مکمل نقشه های شوم شبکه های ماهواره ای شده اند.

وی تصریح کرد: یکی از آخرین تحفه های گروه های منحرف در فضای مجازی خون بازی و خون خوری توسط نوجوانان بویژه دختران در طیف سنی 13تا 17 سال است. برخی گروه های موجود در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام با نمایش اینگونه حرکات و جذب اعضای جدید دست به ایجاد انحراف در نوجوانان و جوانان زده اند.

دکتر ابهری با اشاره به دلایل جذب جوانان به این گروههای منحرف گفت: پرخاشگری، خشم، کم توجهی عاطفی به فرزندان، عدم توجه به شرایط روحی و احساسی آنها، ضعف آموزش مهارت های زندگی در گزینش دوست و همچنین فقدان آموزش این فرآیندها در میان دروس کلاسیک باعث جذب نوجوانان به این گروهها شده و با خراش دادن و زخمی کردن دست و بازوان و گرفتن عکس سلفی و قرار دادن آن در معرض دید دیگران به نوعی دست به تخلیه روانی و عاطفی خود می زنند.

پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی عنوان کرد: نوجوانانی که توسط خانواده یا مربیان دیده نمی شوند تلاش می کنند خود را در اینگونه گروه ها عرضه کرده و بعد از دیده شدن دچار ارضاء روانی می شوند . سردسته این گروهها رقاصه منحرف وفاسدی به نام "مریلین" است که وابسته به گروههای "متالیکا"، "بلک متال" و در نهایت "شیطان پرستان" بوده و بر روی صحنه با کشیدن خون خود به داخل سرنگ و خوردن آن، جوانان را به هیجان می آورند.

وی بیان داشت: غفلت از شرایط روحی نوجوانان و جوانان در آستانه بلوغ و در حین آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به آنها وادار کند. پیشنهاد می شود خانواده ها ضمن برقراری روابط دوستانه و صمیمی با فرزندان خود بیشتر به آنها نزدیک شده و اجازه ندهند خلأ عاطفی حضور آنها توسط شیطانک ها پر شود.

دکتر ابهری در پایان مطرح کرد: رسانه ها بویژه صدا و سیما باید عوارض اینگونه رفتارها را به نمایش بگذارد چراکه امروز دیگر جای هیچ گونه کم توجهی به آسیب های اجتماعی وجود ندارد؛ بر اساس رهنمود های امام خامنه ای (مد ظله العالی) باید با مهندسی فرهنگی و شناسایی اهداف شوم دشمنان و ابزار تهاجمی آنها و طراحی برنامه های ویژه به مقابله به مثل پرداخته و در حفاظت از فرزندان کشورمان تلاش و کوشش بسیار شود.


ارسال نظرات