زارعی معاون مدیر عامل بانک سرمایه در پاسخ به «بسیج» مطرح کرد

نرخ سود بانکی باید با اهداف اقتصاد مقاومتی همراه باشد

زارعی گفت: بانک سرمایه می‌تواند پروژه های اقتصاد مقاومتی را به خوبی تامین مالی کند از اینرو مستلزم همکاری همه بانک‌ها است، بویژه باید بانک مرکزی هم هماهنگی لازم را بعمل آورد.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۳۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸

دکتر علیرضا زارعی معاون مالی بانک سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی ،نیاز به این دارد تا تدابیر ویژه مالی از سوی بانک‌ها شکل بگیرد اظهار داشت: بانک‌ها نقش مهم و بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرده‌اند؛ بانک‌های دولتی و خصوصی به عنوان نهادهای مالی بوده که می‌توانند تامین مالی حدود 90 درصد اقتصاد کشور را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید نرخ سود بانکی متناسب با اهداف اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شود افزود: نرخ سود بانکی متناسب با اهداف اقتصاد مقاومتی نباید روند صعودی داشته باشد و یکی از اصول اساسی که بانک ها باید مد نظر قرار دهند مستلزم این است که تامین مالی فعالیت های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را با نرخ سود بانکی معقول محاسبه کنند.

زارعی در ادامه بیان داشت: بانک سرمایه می‌تواند پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی را به خوبی هدایت و تامین مالی کند این در حالی است که همکاری همه بانک‌ها و نهادهای اقتصادی را بهمراه داشته باشد؛ بویژه بانک مرکزی هم هماهنگی لازم را بعمل آورد.

معاون مالی مدیر عامل بانک سرمایه خاطر نشان کرد: ماده قانونی اخیرا تصویب شده مبنی بر اینکه بانک‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند تا از این طریق بتوانند نرخ تامین مالی برای سرعت بخشی به تحقق اقتصاد مقاومتی را  اجرایی کنند از اینرو بانک مرکزی هم موظف شد تا نقش هماهنگ کنندگی را میان بانک‌ها را به خوبی ایفا کند.

ارسال نظرات