خبرهای داغ:
طی تفاهم نامه کمیته امداد با کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی؛
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: طبق تفاهم نامه این نهاد با کانون وکلای استان ارائه مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی رایگان در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در طول هفته به غیر از پنجشنبه انجام می شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۶۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمد کلامی با بیان اینکه مدت اعتبار این تفاهم نامه یک سال خواهد بود و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است، بیان کرد: مددجویان نیازمند به حمایت حقوقی توسط کمیته امداد استان طی معرفی نامه کتبی به کانون وکلای استان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل شده است، افزود: میز خدمت حقوقی در راستای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آن ها ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از علل تشکیل آن است.

کلامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 334 نفر از مددجویان آذری از مشاوره حقوقی رایگان 236 وکیل نیکوکار استان بهره مند شده اند، افزود: در 9ماهه امسال از 432 پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد برای 105 پرونده رای صادر و مختومه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان با تشکر از همکاری و تفاهم کانون وکلای دادگستری استان با این نهاد، اظهار کرد: علاوه بر ارتباط بیشتر و معاضدت قضایی نیازمند کمک های مالی کانون وکلای استان به ایتام و فقرا هستیم.

کلامی ادامه داد: مردم استان مردم فهیمی هستند و خوشبختانه انسان های خیر در این استان کم نیست و ما وظیفه داریم برای جلب اعتماد مردم عملکردمان را شفاف به مردم بگوییم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد رابط بین مردم و خیران است، تاکید کرد: کمیته امداد تنها نهاد خیریه ای است که پولی که از مردم می گیرد صرفا برای خود مردم هزینه می کند و غیر از آن در جایی هزینه نمی شود.

حسن عظیم زاده رئیس کانون وکلای دادگستری استان نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه گفت: نهادها نیازمند تعامل با یکدیگر هستند و وظیفه ماست که برای ایجاد جامعه ای سالم و بدون آسیب تلاش کنیم.

ارسال نظرات