مدیر کل آموزش فنی حرفه ای گیلان گفت: طرح ملی همیاران مهارت ویژه توانمندسازی روستائیان تاکنون در پنج شهرستان گیلان افتتاح شده است.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۰۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، رحیم عطائی پور مدیر کل آموزش فنی حرفه ای گیلان در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش طرح ملی همیاران مهارت که در مسجد فاطمةالزهراء رویتای ورکوره از بخش رانکوه املش برگزار شد؛ گفت: طرح ملی همیاران مهارت با هدف افزایش میزان توانمندی روستائیان و توانمندسازی آنان از سال گذشته در گیلان آغاز شده و شهرستان املش بعد از شفت، رشت، لنگرود و رودبار پنجمین شهرستانی است که این طرح در آن اجرا می شود.

عطائی پور گفت: در این طرح قبل از اجرا ابتدا ظرفیت ها و پتانسیل هر روستا پیشاپیش مورد ارزیابی  و نیازسنجی کارشناسان قرار می گیرد سپس با اعزام تیم های همیار اعم از مربیان و کارشناسان نسبت به توانمندسازی روستائیان اقدام می شود تا زمینه اشتغال و افزایش میزان درآمد روستائیان در روستا فراهم شود.

عطائی پور گفت: شیوه های سنتی در زمینه های مختلف کشاورزی امروز برای جوانان ما جاذبه دار نیست و باید بدنبال مقوله های مهارتی جدیدی باشیم تا نگاه و دیدگاه جوانان را نسبت به محیط پیرامون متفاوت باشد و با تجمیع امکانات می توان منشأ اثرات بیشتری در زندگی روستائیان ایجاد کرد.

یونس محمودی فرماندار املش به خدمات دولت در زمینه های مختلف به روستائیان اشاره کرد و گفت: 75 پروژه اعم از دولتی و بخش خصوصی در دهه فجر امسال با اعتباری معادل 20 میلیارد تومان در شهرستان املش افتتاح می شود و 85 درصد روستائیان این شهرستان از نعمت گاز شهری برخوردارند.

ارسال نظرات