محفل روایتگری رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس شاهرود در سالروز ورود رهبر انقلاب در 5 بهمن ماه سال 1357 به شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۲۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سالروز ورود رهبر انقلاب در 5 بهمن ماه سال 1357 به شاهرود که به عنوان روز شهرستان شاهرود نامگذاری شده است، محفل روایتگری رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در منزل جانباز دفاع مقدس میرهاشم حسینی برگزار شد.

در این جلسه که به همت انجمن راویان و مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه شاهرود برگزار شد، حاج عباس اکبریان مسئول انجمن راویان دفاع مقدس شاهرود در سخنانی به بیان جریان حضور رهبر انقلاب در 5 بهمن ماه سال 1357 به شاهرود پرداخت و گفت: رهبر انقلاب آن زمان از مشهد قصد رفتن به تهران را داشتند که در شاهرود برای توقف و هماهنگی برنامه های انقلابیون شاهرود سراغ منزل آقای موذن را در سرچشمه شاهرود از مرحوم حاج احمد جلالی پدر شهید محمود جلالی جویا می شوند و وی نیز ایشان را به منزل آقای موذن می برند.

وی افزود: در ادامه مردم وقتی مطلع می شوند و نیروهای انقلابی برای سخنرانی رهبر انقلاب در شاهرود همان موقع برنامه ریزی و با اطلاع رسانی جمعیت زیادی در مسجد حسینیه مدرسه قلعه جمع می شوند و آقا بیش از 2 ساعت سخنرانی می کنند و بعد در جلسه نیروهای انقلابی شهرستان تا پاسی از نیمه شب حضور یافته و صبح راهی تهران می شوند.

اکبریان با بیان اینکه این رویدادها باید حفظ شود خاطر نشان کرد: قرار بود امسال نیز برنامه ای برای این روز برگزار شود که متاسفانه هماهنگی برای سخنران و برنامه های دیگر انجام نشد و برنامه درخور این روز برگزار نشد.

در ادامه این برنامه جانباز دفاع مقدس میرهاشم حسینی به بیان خاطراتی از عملیات والفجر3 و منطقه کردستان و گردنه گِردرَش در کردستان و مریون پرداخت و در ادامه سردار حسین قنبریان فرمانده گردان کربلا به تکمیل سخنان بردار حسینی پرداخت و از رشادت های رزمندگان در این عملیات برای حفظ این گردنه و باغی که در آن منطقه بود پرداخت.

برگزاری دعای توسل و قرائت متن ادبی از ایثارگری رزمندگان در عملیات والفجر3 توسط رزمنده جانباز ایوب حسین پور از دیگر برنامه های این محفل شهدایی بود.

لازم به ذکراست از شهدای عملیات والفجر 3 در منطقه مریوان و گردنه گِردِرَش می توان به شهید شیخ محمد تهرانی، سعید محمدیون و باباخانی اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها