هنرمند برجسته کاریکاتور در گفتگو با بسیج:
یکی از هنرمندان برجسته کاریکاتور با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی آرام اتفاق می افتد، مهم ترین آسیب آن را مبتلا شدن به عادت زدگی دانست.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۴۴
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

ندا تنهایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: عادت زدگی این فضا چنان نامحسوس در جامعه و خانواده شکل می گیرد که انسان را به پیرامون خود بی توجه می کند و این به معنی خاموش شدن فرهنگ است.

وی با تاکید به اینکه آسیب های ایجاد شده از فضای مجازی، ماهواره و همه نرم افزار های چند رسانه ای، خیلی حادتر از آن چیزی است که فکرش را کرد، مقابله با آسیب های فضای مجازی را با توجه به نامحدود بودن آن سخت تر از مقابله با آسیب های فضای حقیقی عنوان کرد.

 

مسئول انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، یکی از شیوه های مقابله با آسیب های فضای مجازی را آگاهی بخشی در خصوص فرهنگ درست استفاده و تحلیل اطلاعات نشر یافته و غیرمستند آن برشمرد.

تنهایی با یادآوری اینکه فضای مجازی به راحتی اصالت، تربیت و فرهنگ و دین اصیل ما را نشانه رفته و یکی از آسیب های مخرب آن کم رنگ شدن فرهنگ اصیل ماست، اظهار داشت: در واقع تغییر جایگاه هنجارها و ناهنجاری ها در این فضا مسئله ای است که باید به آن پرداخت و عمق فاجعه همین است.

 

وی فضای مجازی را برای نشر کارتون در عرصه بین المللی حربه ایده آل و سریعی خواند و گفت: در کل فضای مجازی موجب هوشیاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شده و باید واقعیت تاثیر گذاری فضای مجازی را بپذیریم و برای تله های آن برنامه داشته باشیم .

ارسال نظرات