استاندار لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مکلف است ظرف ۴۸ ساعت نسبت به بازگشایی راه های مسدود شده روستایی اقدام کند.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۶۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه بارش برف و باران طی سه روز اخیر در لرستان رحمت الهی و شایسته شکرگزاری است اظهار داشت: بارش بی سابقه برف در لرستان موجب شادی مردم شد لذا حیف است نام شادی مردم را بحران بگذاریم چرا که این امر موجب قهر خداوند می شود.

وی افزود : اگر ریزش نزولات جوی طی ۷۲ ساعت گذشته در لرستان اتفاق نمی افتاد مانند استان خوزستان گرفتار گرد و غبار می شدیم، بارش این مقدار برف طی ۱۰ سال گذشته در خرم آباد بی سابقه بوده لذا باید بابت این نعمت نماز شکر به جا آوریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه در جریان بارندگی های اخیر همه دستکاه های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان به خوبی پای کار بودند، تصریح کرد: در این مواقع انتظار ما از فرمانداران بیشتر می شود و توقع داریم علیرغم کمبود امکانات به درستی مدیریت کرده و هنرنمایی خود را نشان دهند.

بازوند به انتشار اخبار ضد و نقیضی درخصوص انسداد محورها و راه های روستایی استان در فضای مجازی و شبکه های خبری به دنبال بارندگی های چند روز اخیر اشاره داشت و گفت: به عنوان مثال در شبکه خبر خبر انسداد ۵۳۳ روستای شهرستان دلفان زیرنویس شد درحالیکه این شهرستان دارای ۴۴۰ روستا است.

وی عنوان داشت : بسته شدن راه های روستایی بر اثر بارش شدید برف و کولاک امری بدیهی و سابقه دار است، که برخی افراد در فضای مجازی از این موضوع انتقاد کرده درحالیکه این امر عادی بوده بطوریکه در استان های دیگر مشاهده شده که راه برخی روستاها بر اثر بارش برف ماه ها بسته بوده است.

استاندار لرستان بر لزوم افزایش اکیپ های مستقر در آزادراه خرم آباد – پل زال در مواقع بارش برف و باران تاکید کرد و گفت: از آنجا که وظیفه نگهداری این محور بر عهده پیمانکار بخش خصوصی است لذا انتظار می رود پیمانکار این محور با توجه به دریافت قابل توجهی عوارضی از رانندگان خود نسبت به رفع موانع موجود اقدام کند ولی این درحالیست که بارها مشاهده شده هنگام وقوع حوادث اداره کل راه و شهرسازی و راهداری استان درگیر ماجرا می شوند.

بازوند افزود: از معاون عمرانی استانداری لرستان درخواست می شود طی جلسه ای از پیمانکار این محور بخواهد اکیپ های خود را زیاد کند زیرا اگر قرار باشد دولتی ها وارد این مباحث شوند پس چرا پیمانکار از مردم عوارضی دریافت می کند.

وی بر لزوم رفع مشکل قطعی برق ۱۵ روستای استان بر اثر بارش برف تاکید کرد و گفت: مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان وظیفه دارد ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به رفع مشکل برق این روستاها اقدام کند.

استاندار لرستان به مسدود شدن راه روستایی ۲۴۰ روستای استان بر اثر بارش برف طی سه روز اخیر اشاره کرد و افزود: مدیرکل راهداری استان باید طی ۴۸ ساعت آینده تمامی راه های مسدود شده را بازگشایی کرده و همه دستگاه ها مکلفند تمام امکانات خود را برای این منظور در اختیار راهداری قرار دهند.

بازوند بر لزوم بازگشایی ایستگاه های رادیو و تلویزیونی روستاهای استان ظرف ۴۸ ساعت آینده تاکید داشت وگفت : لازم است فرمانداران و بخشداران استان اطلاعات هواشناسی را به نحو مقتضی به دهیاران اعلام کنند تا در صورت ضرورت بتوانند به موقع خدمت رسانی کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات