مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش شهرستانی و نقطه ای استان طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۴ میلی متر بود.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۷۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، محمدناصر هاشمی در جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: هواشناسی استان از ۴ روز قبل وقوع بارندگی های اخیر اطلاعیه و اخطاریه ای مبنی بر وقوع بارش برف و باران در اغلب نقاط استان صادر کرد.

وی میانگین بارش شهرستانی و نقطه ای استان را طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۴ میلی متر دانست و افزود : بیشترین بارش جامد و مایع سامانه اخیر مربوط به شهرستان خرم آباد با ۵۰ میلی متر بود و کمترین بارش با ۶ میلی متر مربوط به شهرستان الیگودرز بوده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان ضمن بیان اینکه شهرستان دلفان با ۸۰ سانتی متر برف نشسته بر روی سکوی هواشناسی بیشترین بارش جامد استان را داشت گفت : اواخر روز سه شنبه سامانه زودگذری وارد آسمان استان خواهد شد که این سامانه ابتدا از شهرستان های دلفان و الشتر شروع شده و اوج آن در شهرستان های ازنا و الیگودرز خواهد بود.

هاشمی با اشاره به اینکه طی امشب دمای هوا در اکثر نقاط استان به زیر صفر درجه خواهد رسید، عنوان داشت : دمای هوای امشب در الیگودرز به ۱۳ درجه زیر صفر و در الشتر و ازنا به ۱۲ درجه زیر صفر و در خرم آباد به ۴ درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون را به صورت نقطه ای حدود ۲۱۲ میلی متر برشمرد و گفت: این بارش ها نسبت به سال قبل ۴۵ درصد و نسبت به وضعیت نرمال ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان در ادامه خاطر نشان کرد : در شهرستان های بروجرد، الیگودرز، درود و ازنا میزان بارش بیش سال زراعی جاری از وضعیت نرمال بیشتر بوده و در سایر شهرستان ها کمتر از وضعیت نرمال است.

انتهای خبر /
ارسال نظرات