برپایی محفل شعردر رثای آتش نشانان شهید دریاسوج

جمعی از شعرای حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور در ایستگاه مرکزی آتش نشانی یاسوج در رثای شهدای آتش نشان اشعار خود را قرائت کردند.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۸۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
 در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان، رئیس اداره آتش نشانی شهر یاسوج و جمعی از شعرا و مردم برگزار شد، شاعران یاد و خاطره آتش نشانان شهید حادثه ساختمان پلاسکو را گرامی داشتند.

در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی حوزه هنری استان با تسلیت شهادت آتش نشانان گفت: این حادثه قلب جامعه هنری را به درد آورد.

صادق خاک نژاد افزود: هنرمندان از همان روز حادثه، با اشعار و دل نوشته های شان، همدردی خود را با حادثه دیدگان بیان کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان شهید همیشه در قلب هنرمندان زنده اند و یاد آنها همیشه مانا خواهد ماند.

خاک نژاد ابراز امیدواری کرد:راه آتش نشانان که نشان از وجدان کاری و ایثار آنان دارد، الگو و سرمشق قرار گیرد و قدر و ارزش مشاغل سخت در حوزه امداد و نجات را قبل از هرگونه اتفاق در فرهنگ خود نهادینه کنیم.

در ادامه رئیس حوزه هنری استان نیز با تقدیر از حضور شاعران و هنرمندان در این آیین، این حضور را بیانگر تجلیل از فضیلت های انسانی دانست.

شریف اسلامی افزود: آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو بار دیگر فضیلت ایثار، گذشت و از جان گذشتگی را در جامعه احیا کردند.

وی ادامه داد: اگر امروز جامعه ایرانی داغدار این انسانهای بزرگ است به خاطر آن است که آنان هنرمندانه از جان خویش گذشتند تا جان انسان های دیگری را نجات دهند.

اسلامی با بیان اینکه جامعه ما به این فضیلت ها نیازمند است گفت: ایثار و فداکاری آتش نشانان در حادثه پلاسکو برای همیشه ماندگار و جاویدان است.

در ادامه این مراسم چند تن از شاعران هم استانی اشعار خود را در رثای شهدای آتش نشان این حادثه قرائت کردند که موجب برانگیختن احساسات حاضران شد.

در پایان این آیین هنرمندان و شاعران استان با اهدای گل از زحمات آتش نشانان شهر یاسوج تجلیل کردند.

رئیس آتش نشانی شهر یاسوج هم طی سخنان کوتاهی از حضور مردم و ابراز همدردی آنها با آتش نشان در روزهای اخیر تقدیر و تشکر کرد و برگزاری مراسم عصر شعر «یک شب آتش... » در محل ایستگاه آتش نشانی را اقدامی پسندیده از سوی حوزه هنری دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار