مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حمزه مشهد:
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حمزه مشهد عنوان داشت: ظلمات نظام ستم شاهی در پرتو روحیه جهادی در دهه فجر شکافت.
کد خبر: ۸۸۱۵۵۲۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عابدی در برنامه نورمبین قرارگاه میثم سپاه امام رضا (ع) و در جمع پایوران دو ناحیه مقاومت سپاه سلمان و حمزه سید الشهداء با گرامیداشت دهه فجر به آیات سوره مبارکه فجر اشاره کرد، و اظهار داشت: نام گذاری این دهه به نام فجر معادل شکافتن ظلمت شب و طلوع سپیده دم و به مرور روشن شدن عالم توسط خورشید است.
 
وی در ادامه به تبیین حقارت ها و ذلت های دوره پهلوی و دربار پرداخت.
 
عابدی بیان داشت: پرواز هواپیماهای ارتش وقت بدون اجازه شاه توسط امریکایی ها و برای کمک به جنگ ویتنام نشانگر بی اختیاری شاه بود.
 
وی ابراز داشت: امام راحل هنگامی که به صحنه نگاه نیکسون از پشت عینک به محمد رضا پهلوی برخوردند، فرمودند «من از دیدن این صحنه خجالت کشیدم!!». طبیعی است که مملکلتی که وضع  رئیسش این است که می بایست به همه قدرت های جهانی باج دهد تا بتواند ملتش را سرکوب کند، روی این ملت چه کسی حساب باز می کند؟
 
وی در ادامه با طرح این سئوال که ما در آن زمان چقدر اثر گذار بودیم به ذکر خاطره ای از کتاب "خدمتگزارن تخت و طاووس" نوشته پرویز راجی پرداخت که می گوید اساسا سفرا وسیله ای بودند برای صرف هزینه های کشور در جهت خوش گذرانی شاه و فرح، مثلا آن هنگامی که شاه در لندن بود و پشه ای دست او را گزیده بود، احتیاج به پمادی به نام کورتیزون داشت، و هواپیمایی اختصاصی به سوئیس اعزام می شود تا بیست عدد از این دارو را تهیه کند، لذا انصافا اگر کسی بخواهد این وضعیت ذلت بار گذشته را در اثر ترک روحیه جهادی و شهادت طلبی از یاد ببرد، یک مصداقش کشور ماست.
 
عابدی گفت: اگر ما به احکام فردی اسلام عمل نمی کردیم هیچ گاه از یوق ستم شاهی نجات نمی یافتیم ولی هنگامی که  این ملت لباس روحیه جهادی به خود پوشید خداوند متعال برکاتش را نازل فرمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها