رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل گفت:مسابقات بین‌المللی شطرنج فجر برای اولین بار در تاریخ استان به میزبانی سرعین برگزار می‌شود و با رایزنیهایی انجام شده در تلاش هستیم استان ما میزبان دایم این مسابقات باشد.
کد خبر: ۸۸۱۵۵۳۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر،رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل با اشاره به آغاز مسابقات شطرنج فجر از نهم تا 16 بهمن به خبرنگار چشمه لر گفت: مسابقات بین‌المللی شطرنج فجر با حضور 12 کشور به میزبانی شهر سرعین در مجتمع قهوه سویی برگزار می‌شود .

هوشنگ خوش لحن افزود:مسابقات بین‌المللی شطرنج فجر با حضور 186 شطرنج باز از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه ایران و جهان به میزبانی سرعین در حال برگزاری است.

وی با بان اینکه در این مسابقات 26 شطرنج باز خارجی شرکت کرده اند تصریح کرد:شطرنج‌بازانی از سراسر کشور وکشورهای اسپانیا، فرانسه، عراق، گرجستان، تاجیکستان، اکراین، ارمنستان، ترکیه، هندوستان، بلاروس، ایران و آذربایجان در این مسابقات باهم به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل اظهار کرد: در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجراساتید توانای شطرنج ایران از جمله احسان قائم‌مقامی حضور دارند و این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود .

وی اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر برای نخستین بار درتاریخ استان اردبیل به میزبانی سرعین برگزار می‌شود که با رایزنیهایی که با فدراسیون شطرنج انجام دادیم در تلاش هستیم استان اردبیل میزبان دایم این مسابقات شود.

رییس هیئت شطرنج استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر 140 شطرنج‌باز ساماندهی شده به صورت حرفه‌ای در استان اردبیل فعالیت دارند که با احتساب ورزشکارانی که در حاشیه و در مراکز مختلف به صورت غیرحرفه‌ای آموزش می‌بینند این آمار به 250 نفر می‌رسد که در صدد هستیم این نفرات را نیز به طور ویژه ساماندهی کنیم.

خوش‌لحن با بیان اینکه هیئت های شطرنج در تمامی شهرستان های فعالیت دارند گفت: جشنواره‌های استعدادیابی نیز به صورت منظم در سطح استان اردبیل برگزار شده و هم‌اکنون نیز کانون خانه شطرنج در بخشها و شهرستانها نیز راه‌اندازی شده است.

خوش‌لحن افزود: برای مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است 60 میلیون تومان جوایز به نفرات برتر این مسابقات اهدا شود

ارسال نظرات