عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: اگر قرآن در طبقات مختلف اجتماعی از جمله جامعه پزشکی نشر پیدا کند زمینه اخلاق گرایی و خدمت رسانی بیشتر فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۵۴۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، ناصر سیم فروش، عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور درباره نقش بسزای قرآن در گسنرش اخلاق در جامعه پزشکی کشور گفت: پزشکان نقش و فعالیت‌های زیادی در جامعه دارند به همین دلیل فرصت کمی برای مأنوس شدن با قرآن و اهل بیت پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما در فرهنگستان علوم پزشکی تصمیم گرفتیم گروهی را با عنوان «قرآن، عترت و سلامت» ایجاد کنیم که سال 1391 تصویب شد که گروه رسمی و مصوب فرهنگستان است.

سیم فروش، ادامه داد: در این گروه 20 نفر از کارشناسان و قاریان ممتاز از قشر پزشک هستند که هدف آنان نشر قرآن در جامعه پزشکی است تا با روش‌های مختلف معارف قرآن کریم و اهل بیت را در جامعه پزشکی انتشار دهند.

وی درباره اقدامات متفاوت گروه «قرآن، عترت و سلامت» بیان کرد: این گروه اقدامات مختلفی را انجام داده است که یکی از این اقدامات برگزاری همایش سالیانه است که با هماهنگی سازمان‌های مختلف انجام می‌شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور در ادامه افزود: فعالیت دیگر هماهنگی میان سازمان‌های مختلف است که در رشته پزشکی بر روی قرآن کار می‌کنند، که از جمله آن وزرات بهداشت درمان اموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان نظام پزشکی و بسیج جامعه پزشکی است که در این فعالیت با ما همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه ما محافل انس با قرآن را در برنامه داریم که پزشکان مختلفی با سطوح علمی مختلف در این فعالیت با ما همکاری دارند، افزود: ما باید به این فکر باشیم تا با تمسک به قرآن و اهل بیت خود را از خستگی کار روزانه دور کنیم و به کمک دردمندان بهتر رسیدگی کنیم چرا که با قرآن بیشتر می‌شود خدمت کرد، پس باید معارف قرآن را بیشتر در جامعه پزشکی گسترش دهیم.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی برای گسترش قرآن در جامعه پزشکی اخلاق گرایی است، گفت: قرآن کتاب انسان سازی است که برای هدایت انسان آمده و پزشک نیز یکی از طبقات اجتماعی است، بنابراین اگر قرآن در جامعه نشر پیدا کند همگان از مواهب آن برخوردار می‌شوند و اثرات قرآن را در جامعه خواهیم دید.

 

ارسال نظرات