رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر:

ثبت وقف جدید به نیت کمک به زندانیان غیرعمد در شبستر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر از ثبت یک مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این وقف به طور ویژه و برای اولین بار در سطح شهرستان به نیت کمک به آزادی زندانیان غیرعمد ثبت شده است.
کد خبر: ۸۸۱۵۶۰۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام محمد پرورش در خصوص وقف جدید ثبت شده در شهرستان شبستر اظهار کرد: این وقف شامل دو واحد آپارتمان در شهرستان شبستر بوده که به نیت آزادی زندانیان غیرعمد به ثبت رسیده است.

وی در خصوص ارزش ریالی این وقف نیز اضافه کرد: ارزش ریالی این موقوفه به احتمال زیاد و با احتساب اینکه هر واحد آپارتمان برابر با 150 میلیون تومان باشد، قریب به 300 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 128 مورد نیت در شبستر ثبت شده است، ادامه داد: وقف به نیت آزادی زندانیان یکی از متمایزترین نیت‌هایی بوده که در این شهرستان به ثبت رسیده است در سطح استان نیز شاید به ندرت شاهد اینگونه نیت‌ها باشیم از این رو این موضوع می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد وقف در چنین نیت‌هایی باشد.

حجت‌الاسلام پرورش با اشاره ثبت چندین وقف‌ جدید در شهرستان شبستر، خاطرنشان کرد: طی ماه اخیر سه الی چهار مورد وقف جدید در شبستر به ثبت رسیده که یک مورد آن، شامل یک باب خانه، به نیت صرف در هزینه‌های جاری مسجد وقف شده است.

وی در خصوص ارزش ریالی این خانه نیز بیان کرد: ارزش ریالی این خانه برابر با 400 میلیون تومان بوده و در شهرستان شبستر به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها