خبرهای داغ:
دانشیار دانشگاه پیام‌نور قم:

دانشجویان با رشد بصیرت خود باید از تعالی مملکت حراست کنند

دانشیار دانشگاه پیام‌نور قم گفت: دانشجویان باید با تلاش برای رشد بصیرت خود و جامعه، همواره از رشد دانش و تعالی مملکت حراست کنند.
کد خبر: ۸۸۱۵۶۱۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
دانشجویان با رشد بصیرت خود باید از تعالی مملکت حراست کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدعلی قره با اشاره به وظایف دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ... ابراز کرد: دانشجو وظیفه دارد علاوه بر درس خواندن و فراگیری علم، نخست در راستای تربیت خود و سپس در راستای تربیت جامعه قدم بردارد.

وی اقدام در راستای تربیت جامعه را با انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ... ممکن دانست و افزود: نسل تربیت یافته در تصمیم‌گیری‌ها خوب عمل می‌کند و اگر جامعه‌ای بتواند در مواقع تصمیم‎‌گیری خوب عمل کند آینده‌ای روشن‌ خواهد داشت. 

دانشیار دانشگاه پیام‌نور استان قم ادامه داد: همانگونه که کشاورزان وظیفه تولید محصولات زراعی دارند و سیاستمداران موظف هستند سیاست‌های نظام را برا اساس موازین دینی برنامه‌ریزی کنند تا جمهوری اسلامی ایران در جهان بدرخشد، دانشجویان نیز به عنوان نیروهای فرهیخته جامعه وظیفه دارند که با فکر، مطالعه و تجزیه و تحلیل مسائل روز جهان و کشور با رویکرد انقلابی، نمایندگان هوشیاری ملت ایران باشند و در هر حال آگاه باشند و بر اساس معقولات عمل کنند.

قره اضافه کرد: دانشجویان باید با رشد بصیرت خود و جامعه همواره از دانش و رشد و تعالی مملکت حراست کنند.

وی عنوان کرد: حقیقتا همانطور که از هر قشر انتظار خاصی مد نظر است، از دانشجویان نیز انتظار می‌رود که  با بیان دیدگاه‌های علمی، اقتصادی و ... خود، مردم جامعه خود را به روز نگه ‌دارند.

دانشیار دانشگاه پیام‌نور استان قم، بالا رفتن دستاوردهای علمی را لازمه پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: این مسئله نیز نیازمند فعالیت دانشجویان، اساتید و سایر نیروهای علمی دانشگاهی کشور است چرا که هر جامعه به پشتوانه دانشگاه‌هایش در بخش علمی به موفقیت دست می‌یابد.

قره در بخش پایانی سخنانش ضمن انتقاد از عملکرد وزارت علوم در راستای استقلال‌دهی به دانشگاه‌های مختلف، بیان داشت: در حال حاضر وزارت علوم آن گونه که شایسته است به دانشگاه پیام‌نور اقتدار نداده است و این موضوع نیازمند توجه بیشتر مسؤولان مربوطه است.
ارسال نظرات