مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی:

ارائه الگوهای فرهنگی، راهکار گسترش فرزندآوری در جامعه است

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی گفت: افزایش سن ازدواج و عدم تمایل به فرزندآوری از سوی خانواده جامعه را به سوی پیر شدن سوق می‌دهد که در حال حاضر مهم‌ترین راهکار علاج این موضوع فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۱۵۶۸۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد ایرجیان، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی در همایش افزایش جمعیت و تبیین سیاست‎های کلی جمعیت در تبریز گفت: رشد جمعیت در دهه گذشته نسبت به ده‌های پیش کاهش زیادی یافته است و رهبر معظم انقلاب نیز ادامه یافتن سیاست‌های جمعیت را ناکارآمد اعلام کرده است و آن را خطای بزرگ می‌داند.

وی ادامه داد: سیاست کنترل جمعیت پس از انفجار جمعیت ایران در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ موجب شد به شدت نرخ جمعیت کاهش یابد و بحرانی که  فرا روی اروپا بود برای کشور ما نیز به ارمغان بیاید.

ایرجیان، با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج و عدم تمایل به فرزندآوری از سوی خانواده جامعه را به سوی پیر شدن سوق می‌دهد، بیان کرد: به صدا درآوردن این زنگ هشدار از سوی مقام معظم رهبری امری مناسب بود و در حال حاضر افزایش نرخ رشد باروری عزم جدی مسئولان را می‌طلبد.

این مقام مسئول با تاکید بر این نکته که حرف زدن صرف در حوزه فرزندآوری کافی است، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کشور ایران ظرفیت جمعیت بیشتر را دارد.

وی تصریح کرد: سیاست کنترل جمعیت باید از ابتدای دهه ۷۰ بازنگری و متوقف می‌شد و در حال حاضر مهم‌ترین راهکار علاج آن فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای فرهنگی است.

ایرجیان، با بیان اینکه باید افراد توانمند و دارای مخاطب در این عرصه وارد شوند و علل کاهش جمعیت به شکل معقول بررسی شود، گفت: باید در نظر داشت که توجه به قشر فرهیختگان مقوله فرهنگ‌سازی را راحت‌تر می‌کند.

 

ارسال نظرات