خبرهای داغ:
هاشمی در نشست خبری دهه فجر شاهرود گفت: 108 پروژه عمرانی با اعتبار 35 میلیارد و 293 میلیون تومان در دهه مبارک فجر شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۵۷۴۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای آتش نشان و تقدیر از فعالیت خبرنگاران و اطلاع رسانی از برنامه های شهرستان اظهار کرد: امام راحل پرچمدار هدایت و راهنمایی و زمینه ساز پیروزی انقلاب بودند و این ویژگی انقلاب ماست که پرچمداری انقلاب بر عهده مرجعیت و ولایت بوده و اقتدار امروز ما حاصل این هدایت ها و پشتیبانی مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند می باشد.

وی افزود: از برکات دیگر انقلاب اسلامی برپایی اسلام ناب محمدی(ص) و انزوای اسلام آمریکایی و تحول روحی و معنوی و اخلاقی مردم و فروریختن نظام طاغوت و شکستن ابهت ابرقدرت ها و دفاع از حقوق ملت های مظلوم است.

هاشمی با بیان اینکه در دهه فجر محوریت برنامه ها با مردم خواهد بود خاطر نشان کرد: در اولین روز دهه فجر حضور مسئولین در گلزار شهدا و تجدید بیعت با امام راحل و شهدا و دیدار با امام جمعه شهرستان و بخشداران با ائمه جمعه بخش ها و تجدید بیعت با ولایت و دیدار با خانواده شهدا که بالاترین توفیق را داریم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم است.

وی تصریح کرد: اجرای 10 شب ،10برنامه در مساجد در شهر شاهرود و مراکز بخش ها و شهرهای دیگر که با محوریت بخشداران و ائمه جمعه برنامه ریزی شده و در سطح روستاها نیز به همت پایگاه های بسیج و روحانیون و دهیاران برنامه های دهه فجر پیش بینی شده است.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و نشست های مختلف از دیگر برنامه های دهه فجر شهرستان شاهرود می باشد.

وی با اشاره به کمیته افتتاح پروژه های دهه فجر گفت: در دهه فجر 108 پروژه عمرانی در شهرستان اجرا می شود که شامل 87 پروژه عمرانی با اعتبار 35 میلیارد و 293 میلیون تومان و 21 طرح اقتصادی با اعتبار 21 میلیارد و 386 میلیون تومان توسط 24 دستگاه اجرایی شهرستان و ایجاد اشتغال 366 نفر مستقیم می باشد.

هاشمی اضافه کرد: در شهر شاهرود 40 طرح و پروژه و در بخش بسطام 35 طرح و پروژه و در بخش مرکزی 30 طرح و پروژه و در بخش بیارجمند 3 طرح به بهره برداری خواهد رسید و دستگاه های اجرایی 12 طرح مربوط به جهاد کشاورزی با اعتبار 9 میلیارد و 332 میلیون و 3 پروژه برای شهرداری شاهرود با اعتبار 9 میلیارد و 220 میلیون و صنعت،معدن و تجارت 7 طرح با اعتبار 7 میلیارد و 935 میلیون تومان و آبفای شهری 8 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 637 میلیون تومان و راه و ترابری 5 پروژه با اعتبار 3 میلیارد و 637 میلیون تومان و دانشگاه پیام نور دو پروژه و بنیاد مسکن 17 پروژه با اعتبار 3 میلیارد تومان و در بخش برق و نوسازی مدارس و میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها پروژه و طرح هایی دارند.

وی با بیان اینکه در این دهه یک روز استاندار در شهرستان حاضر خواهند شد عنوان کرد: در این روز پروژه های بصورت همزمان افتتاح خواهد شد که در محل دانشگاه پیام نور انجام می شود و کلنگ زنی مجتمع بین راهی نیز به زمین زده می شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت و تخصیص اعتبارات گفت: از هفتاد مصوبه هیئت دولت در استان سمنان 12 مصوبه مربوط به شهرستان شاهرود بوده که اعتبارات این مصوبات 948 میلیارد تومان برای استان است که بیش از 303 میلیارد تومان مختص شهرستان شاهرود است.

وی بیان کرد: اجرای قطعه سوم راه شاهرود به آزادشهر و تقاطع غیر هم سطح شهر مجن با اعتبار 30 میلیارد تومان که امسال 12 میلیارد تخصیص یافته است و محور بیارجمند به چاه جام که اعتبار آن 5 میلیارد تومان است که از محل سفر هیئت دولت 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تخصیص یافته و اتصال آب سد کالپوش به شاهرود و میامی و روستاهای اطراف 180 میلیارد تومان پیش بینی اعتبار است که 20 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و تسهیلات بخش خصوصی است و بند خاکی مجن و شبکه آب یاری که آب منطقه ای مسئول اجراست که 8 میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده که سد مجن 2 میلیارد از تملک دارایی استانی به شهرستان است.

هاشمی ادامه داد: در بحث فاضلاب شهری شاهرود 22 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که امسال 3 میلیارد تومان تخصیص برای انعقاد قرارداد و برنامه های اجرایی شده است، تکمیل دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی با اعتبار 6 میلیارد تومان که 3میلیارد و 818 میلیون تومان آن تخصیص یافته و خوابگاه های خواهران و برادران دانشگاه علوم پزشکی که 6 میلیارد مصوبه شده که صد در صد تخصیص یافته و توسعه بیمارستان امام حسین(ع) که 14 میلیارد تومان اعتبار که 7 میلیارد تومان آن در سال 95 محقق شده و 7 میلیارد مابقی در سال 96 تخصیص داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تکمیل سالن ورزش باستانی با 250 میلیون تومان اعتبار که محقق شده است اما هنوز کارهایی دارد که برای دهه فجر افتتاح نمی شود و کمک به تکمیل استخر سرپوشیده بیارجمند در حال پیگیری است و 1 میلیارد تومان تخصیص یافته استو مجتمع فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثارگران که 5 میلیارد اعتبار دارد که 2 میلیارد در سال 95، و 3 میلیارد در سال 96 تخصیص می باشد که سال 95 صددرصد تخصیص یافته است.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود اضافه کرد: در بحث آبیاری قطه ای 1 میلیارد 900میلیون تومان در بخش کشاورزی اعتبار در شهرستان جذب شده و در منابع طبیعی نیز 1 میلیارد و 300 میلیون تومان جذب شده است.

وی بیان کرد: در محل جرایم راهنمایی و رانندگی در سال 95، 1 میلیارد و 570 میلیون تومان برای ساماندهی معابر شهری اختصاص یافته که 667 میلیون تومان برای معابر روستایی است و 820 میلیون تومان در اختیار شهرداری شاهرود قرار خواهد گرفت که در سال 94 اعتبار نبوده و در سال 93 نیز 230 میلیون تومان از این محل به شهداری شاهرود اختصاص یافته و امسال 100تا150 میلیون به شهرداری کمک شده که بیشتر برای جاده سلامتی بوده است.

وی با اشاره به مرز هوایی و اقدامات انجام شده گفت: برای مرز هوایی سه برنامه توسعه ترمینال و جایگاه سوخت و باند فرودگاه باید کارهایی انجام می شده که 600 میلیون تومان توسعه ترمینال از تملک دارایی استان در حال کار است و دغدغه مسئولین شهرستان مرزهوایی برای رونق شهرستان است.

هاشمی با اشاره به اینکه 5/22 درصد اعتبارات استان سهم شهرستان است افزود: اعتبارات شهرستان 31 میلیارد تومان از تملک دارایی استان است که به شهرستان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه 3 میلیارد تومان وام از بانک ملی به شرکت سیمان پرداخت شده بیان کرد: 34 درصد آب شرب روستایی ما هدر رفت دارد و برآورد شده برای اصلاح شبکه حداقل به 29 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما مواردی که لازم و صروری است اقداماتی انجام شده و از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار مصوب فاضلاب روستایی 500 میلیون تومان برای اصلاح شبکه روستایی اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها