امروزپیکر16 آتش‌نشان حادثه پلاسکوتشییع‌ شد به همین بهانه درجمع آتش‌نشانان ایستگاه شماره 1 یزد حضور پیدا کردیم تا ضمن ابراز همدردی با آنان،پای درد دل‌ها و توصیه‌های ایمنی انان بنشینیم.
کد خبر: ۸۸۱۵۷۶۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امروزپیکر16 آتش‌نشان حادثه پلاسکوتشییع‌ شدبه همین بهانه درجمع آتش‌نشانان ایستگاه شماره 1 یزد حضور پیدا کردیم تا ضمن ابراز همدردی با آنان،پای درد دل‌ها و توصیه‌های ایمنی انان بنشینیم؛

جدی گرفتن ایمنی؛پیام حادثه پلاسکو

هادی حسینی آتش‌نشانی که 8سال سابقه فعالیت در این سازمان را دارد در مصاحبه بایزدرسا؛علت انتخاب این شغل را علاقه‌مندی خود عنوان کرد و گفت:به دلیل عشقی که به این شغل داشتم وارد این حرفه شدم و خوشحالم که می‌توانم از این طریق خدمتگزار مردم باشم.

حسینی مهم‌ترین وظیفه یک آتش‌نشان را انتقال آرامش به مردم در زمان بروز حادثه دانست و اظهار داشت: از شهروندان عزیز می‌خواهیم در زمان بروز حوادث خونسردی خود را حفظ کرده و سریعاً با سازمان تماس بگیرند و از تجمع در محل حادثه خودداری کرده و به این طریق شرایط را برای انجام بهتر عملیات توسط مأمورین فراهم کنند.

وی پیام حادثه پلاسکو را جدی گرفتن ایمنی عنوان کرد و ابزار داشت: این حادثه تلخ به مردم، عایت نکات ایمنی و انجام اقدامات پیشگیرانه درزمینهٔ استحکام ساختمان‌ها و به مسئولان ضرورت نظارت و جدیت در پیشگیری را گوشزد می‌کند.

این آتش‌نشان یزدی از مسئولین خواست در شناساندن خدمات سازمان آتش‌نشانی به مردم بیشتر تلاش کنند.

مهم‌ترین وظیفه یک آتش نشان حفظ جان و مال مردم است

حامد دهقانپورنیز به عشق حراست و حفاظت از جان و مال مردم وکمک به هم نوعان در سال 1387به عضویت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یزد درآمد

دهقان پور حادثه پلاسکو را درس عبرتی برای همه مردم به‌ویژه مدیران و مسئولان ساختمان‌های تجاری و مسکونی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم مردم از این حادثه تلخ درس عبرت گرفته و در تجهیز وسایل ایمنی ساختمان‌های خود مخصوصاً آپارتمان ها همت کنند تا شاهد چنین اتفاق تلخی در شهر و دیارمان نباشیم.

وی در خصوص انتظارات کارکنان آتش‌نشانی از مردم هم ابراز داشت: از شهروندان خواهشمندم در خیابان‌ها با مشاهده اتومبیل‌های آتش‌نشانی مسیر را برای سریع‌تر رسیدن مأمورین بازکرده و در محل حادثه نیز با خلوت کردن محل موجبات آرامش مأمورین را برای انجام هر چه‌بهتر کار فراهم آورند.

آتش‌نشان یزدی خواستار ایجاد دلگرمی بیشتر برای آتش‌نشانان و خانواده‌های آنان شد و گفت : همان‌طور که مهم‌ترین وظیفه ما حفظ جان و مال مردم است خانواده‌های ما نیز از مسئولان محترم می‌خواهند زمینه آرامش آنان را فراهم کنند.

مسئولان به فکر خانواده هایمان باشند

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک یزد نیز که تجربه‌ای 17 سال را در کارنامه کاری خود دارد شغل آتش‌نشانی را هدیه‌ای از طرف خداوند به مأموران این سازمان دانست و اذعان داشت: خدمت به خلق بالاترین مرتبه نزد خداست و از اینکه خداوند ما را برای چنین عمل ارزشمندی انتخاب کرده است او را سپاس می‌گویم.

محمدحسین انتظامی در خصوص وظایف آتش‌نشانان هم گفت: مرتفع کردن هر چیزی که بتواند جان و مال مردم را به خطر بیندازد وظیفه ماست که اطفا حریق یکی از این کارهاست

انتظامی خدمات ایمنی نظیر نجات از آوار، تصادفات، محبوس شدگی در خودرو، سقوط در کانال و حفره، واژگونی خودرو و سقوط از کوه را از دیگر اقدامات مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برشمرد.

وی بازکردن مسیر،عدم تجمع در محل حادثه و اعتماد به کارکنان آتش‌نشانی را از مهم‌ترین درخواست‌های مأموران این سازمان از مردم عنوان کرد و ابراز داشت: در برخی حوادث مردم به نیت خیرخواهی و کمک در کار مأمورین مداخله کرده و یا با تجمع بی‌مورد اخلال ایجاد می‌کنند اما خواهشمندم مردم به مأموران اطمینان کنند و تمرکزان هار ا به هم نریزند و محل را خلوت کنند چراکه دوستان ما تجربه برخورد با حادثه را داشته و وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهند.

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک یزد وضعیت امکانات و تجهیزات سازمان متبوعش را خوب ارزیابی کرد و گفت: 90درصد تجهیزات ما بروز و قابل‌استفاده بوده و 10درصد باقی‌مانده به خاطر بروز رسانی وسایل است که البته تجربه کاری کارکنان عملیاتی این 10 درصد را جبران می‌کند و در حرفه ما آموزش و ابزار مکمل یکدیگر هستند

وی شهادت شهید مسعود تیموری و دعای خیر مردم برای نجات دختربچه 6ساله از زیر آوار را تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات خود دانست و گفت: حادثه پلاسکو و نگرانی و اضطراب آتش‌نشانان در آن روز تداعی‌کننده خاطرات تلخ روز شهادت مسعود بود و من یکی از مأمورانی بودم که شرایط همکارانم در تهران را با همه وجود لمس می‌کردم چرا که همکارم در جلو جشمانم شهید شد.

انتظامی حادثه پلاسکو را زنگ خطری جدی برای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ما در بازرسی اماکن ناایمن تذکرات را کتباً به این اماکن ارسال کردیم که امیدواریم مردم با عبرت گیری از این اتفاق در جهت رفع کسورات ایمنی جدیت کرده و مسئولان هم نگاه جدی‌تر به مسئله ایمنی داشته باشند.

وی انتظار جامعه آتش‌نشانی از مسئولان را حمایت از خانواده‌های آنان دانست و گفت: ما هرروز در سوگندنامه خود قسم یاد می‌کنیم که حافظ جان و مال و منافع مردم باشیم و هستیم و البته از وظایف ماست بنابراین از مسئولان محترم نیز می‌خواهیم آنان نیز تمهیداتی را برای بهره‌مندی خانواده‌های ما به‌کارگیرند که زمانی که برای یک آتش‌نشان اتفاقی می‌افتد خیالش از بابت رفاه خانواده‌اش راحت باشد.





    ارسال نظرات