معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان یزد مطرح کرد:
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: نها راهکار مدیریت منابع آبی در استان یزد، اجرای آبیاری نوین است.
کد خبر: ۸۸۱۵۷۷۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان یزد در جمع کشاورزان شهرستان خاتم اظهار داشت: استان یزد یکی از قطب های کشاورزی کشور است وعلیرغم شرایط نامطلوب آب و هوایی و محدودیت های اقلیمی و با در اختیار داشتن تنها یک درصد منابع 1/5 تولیدات کشور را تامین می کند.
عباس حاج حسینی گفت: استان یزد هم‌ اکنون در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی در کشور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد به نحوی که در تولید بلدرچین رتبه اول و در محصول پسته رتبه سوم، زعفران، میوه‌های خشک و محصولات گلخانه‌ای رتبه سوم،زردآلو، شفتالو، قیسی و بادام رتبه پنجم کشور را داراست.
حاج حسینی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در بسیاری از اقلام پروتئینی و کشاورزی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، گندم و غیره به مرز خودکفایی رسیده ایم و در برخی از آنها از جمله گوشت مرغ جزء صادر کنندگان هستیم.
وی افزود: خودکفایی در بسیاری از محصولات دامی و کشاورزی نشان از آن دارد که سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه کشاورزی و دامداری در استان یزد صورت گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان یزد در ادامه اظهار داشت:در زمینه مدیریت و کنترل سموم باغات کشاورزی با برنامه ريزي و نظارت بر اجراي برنامه هاي شبكه مراقبت و سيستم پيش آگاهي امیدواریم قدمی در جهت نابودی آفات برداریم
حاج حسینی با اشاره به عمليات شناسايي و برخورد با فروشگاه‎‎ های غیرمجاز عرضه سموم در استان، به کشاورزان و تولیدکنندگان توصیه کرد که براي تهيه سموم مورد نياز خود از واحدهای داراي پروانه كه به تعداد كافي در سطح استان وجود دارد و از تجربيات خوبي نيز برخودار هستند، مراجعه کنند.
معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه استقرار سیستم آبیاری نوین در مزارع کشاورزی می تواند بخشی از بحران آب استان یزد در حوزه کشاورزی را برطرف کند، گفت: در این راستا شیوه های مختلف همچون آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره ای یا موضعی و آبیاری دیم مدنظر قرار گرفته است.
حاج حسینی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های نوین آبیاری و مدیریت منابع آبی می توانیم در شرایط بحرانی به توسعه بخش کشاورزی کمک کنیم.

ارسال نظرات