مدیر امور سینمایی کردستان از استقبال مردم سنندج از فیلم های کودک ونوجوان ،هنر و تجربه و سینما تک اکران شده در پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت گسترده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۱۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حیدر مرادی مدیر امور سینمایی  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان   ضمن اعلام این خبر گفت: از سال 94 طرح اکران فیلم های گروه هنر و تجربه در پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز شده است.

 


وی گفت گروه سینمای « هنر وتجربه »  تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم‌هاي باارزشي در ميان فيلم‌هاي غيرتجاري است كه اکران‌شان مي‌تواند جايگاه شايسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سينمايي روشن كند و به ارتقاي دانش سينمايي تماشاگران و ارتقاي كيفيت هنري سينماي ايران كمك كند.

 


مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت : در اين طرح «فیلم های  هنری» در هر قالب زماني كوتاه و بلند و داستاني و مستند و انيميشن و… كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسيت‌ها و كنجكاوي‌هاي زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگيزد و ذوق و سليقة بصري آنان را ارتقا دهدو«فیلم های تجربی» نيز به فیلمی اطلاق می‌شود که شيوه‌های تازه‌اي در بیان و روايت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سينماي تجاري و عامه‌پسند به سوي آن نمي‌رود.

 


وی افزود : البته برخي از فيلم‌هاي متفاوت و برتر سينماي بدنه هم كه حاوي جنبه‌هاي هنري و تجربي هستند و به دليلي امكان اين را دارند كه جايي در اكران سينماي بدنه پيدا كنند، مي‌توانند در چارچوب اين طرح نيز به نمايش درآيند.

 


مرادی در خصوص استقبال مردم از این طرح گفت : گروه سینمای هنر و تجربه روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه در یک سانس در سالن شماره 3 پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می گردد که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی هم موجه بوده ایم و گاها َ بواسطه این استقبال خوب سالن اکران  را هم  جابجا نموده و ظرفیت بیشتری را به مخاطبین این گروه اختصاص داده ایم .

 


مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان افزود : تا کنون از این گروه بیش از 15 فیلم از جمله « کپی برابر اصل است » عباس کیا رستمی، « ماهی و گربه » شهرام مکری ،  « هیهات» ، « خاطرات اسب سیاه» شهرام علیدی  ، « وارونگی» ، « رم شهر بی دفاع » ، « فیه مافیه» ، « فیه مافیه» و... در این پردیس اکران گردیده اند و بیش از 4000 نفر مخاطب از این آثار استقبال نموده اند که امار بسیار خوبی است .


سینمای کودک و نوجوان  و ضرورت توجه بیشتر به آن
مرادی همچنین افزود : در راستای توجه به سینمای کودک و نوجوان در طرحی دیگر هر هفته روزهای پنج شنبه و جمعه و به منظور پاسخ به نیازهای کودک ونوجوانان در یک سانس از ساعت 18 الی 20 فیلم های مطرح و روز جهان در حوزه کودک ونوجوان در سالن شماره 3 پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می گردد که با استقبال خوبی از طرف خانواده ها مواجه شده ایم .


وی در این زمینه با اشاره به استقبال بیش از 3000 نفر از این اکران ها گفت : فیلم های « لک لک ها » ، « پاندای کونگ فو کار» ، « عصر یخبندان 5» ، « باب اسفنجی»، « کوبو» ، « زندگی مخفی حیوانات» ،« قهرمان بزرگ » ، « دایناسور خوب » تعدادی از فیلم هایی بوده است که در مدت بیش از یک سال در این پردیس ویزه کودکان و نوجوانان اکران گردیده و زمینه جذب مخاطبین این گروه و خانواده ها به سینما نیز شده است.

 


زمینه اکران فیلم های روز جهان در پردیس سینمایی بهمن سنندج فراهم شده است
 مرادی در بخش دیگری از مطالب خود گفت : در طرحی دیگر در قالب سینما تک ، هر ما در دو نوبت ، پنجشنبه شب ها از ساعت 23 به بعد فیلم های مطرح روز جهان اکران می گردد که  استقبال گسترده مخاطبین را در پی داشته است .


وی گفت : فیلم های « جن گیر» ، « کامجزینگ 1و2» ، « هابیت » ، « هشت نفرت انگیز» تعدادی از فیلم هایی بوده است که در سالن شماره 1 پردیس سینمایی بهمن سنندج با ظرفیت 569 صندلی  در قالب این گروه اکران گردیده است و از استقبال بسیار گسترده علاقه مندان برخوردار بوده است بطوریکه گاهاُ با کمبود صندلی مواجه بوده ایم .


مدیر امور سینمایی کردستان  در ادامه با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان بزرگترین و مجهزترین پردیس سینمایی غرب کشور افزود : تمام تلاش و سعی ما در کنار جذب مخاطب، ارائه خدمات در خور شأن وجایگاه مردم هنر دوست استان کردستان می باشد و خوشبختاه از سال 1391 با بازگشایی مجدد این مکان در قالب پردیس سینمایی که حاصل زحمات ارزنده رئیس حوزه هنری استان کردستان بوده است ، شاهد اتفاقات بسیار ارزنده ای در بخش های مختلف هنری در استان بوده ایم و امیدواریم این روند با نو آوری در برنامه ها  روز به روز بیشتر گردد .

 

ارسال نظرات