مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از برگزاری 200 برنامه متنوع به مناسبت دهه فجر در این نهاد فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۱۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در برگزاری این برنامه ها برخی ادارات و سازمان ها در شهرها و روستاها با کتابخانه های عمومی همکاری می کنند.

وی از عضویت رایگان در روز 12 بهمن خبر داد و گفت: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می توانند در نخستین روز آغاز دهه مبارک فجر به کتابخانه های عمومی مراجعه کنند و به صورت رایگان در این نهاد فرهنگی عضو شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی کتاب خوان با موضوع انقلاب اسلامی در روز 19 بهمن، عنوان کرد: این نشست تخصصی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این نشست تخصصی برخی اساتید و پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی دانشگاه های استان کردستان کتاب هایی را که مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی است ارائه می دهند.

احمدی برگزاری نشست ویژه زندانیان را از برنامه های جالب توجه این نهاد در دهه فجر برشمرد و افزود: این برنامه با همکاری اداره کل زندان های استان کردستان در زندان مرکزی سنندج انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در این نشست ویژه برخی زندانیان علاقمند به مطالعه، کتاب هایی را برای حاضران معرفی می کنند و در پایان از ارائه دهندگان به رسم یادبود تقدیر می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از 40 نشست کتاب خوان دیگر در کتابخانه ها و مدارس برگزار می شود، افزود: نشست های کتاب خوان نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ کتاب خوانی و جلب توجه عمومی به موضوع مطالعه دارد.

احمدی گفت: برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و همچنین ناشران یکی دیگر از برنامه هیا کتابخانه های عمومی است و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه در ایام دهه فجر بازدید به عمل آورند.

وی با اشاره به نمایش کتاب های مرتبط با ایام الله دهه مبارک فجر در کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: این اقدام به منظور معرفی منابع موجود در کتابخانه های عمومی که درباره انقلاب اسلامی است صورت می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از حضور کتابداران کتاب خانه های عمومی در مدارس خبر داد و افزود: این اقدام به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی دانش آموزان با فعالیت های این نهاد فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش انجام می گیرد.

احمدی اظهار کرد: دعوت از مدارس و مهدهای کودک برای بازدید از کتابخانه های عمومی نیز از دیگر برنامه های دهه فجر است که به منظور آشنایی بیشتر این قشر آینده ساز انجام می شود.

وی با اشاره به جمع خوانی کتاب های مرتبط با دهه فجر در کتابخانه های عمومی استان کردستان، بیان داشت: برگزاری برنامه قصه گویی نیز یکی دیگر از برنامه های این ایام است که در بخش کودک کتابخانه های عمومی اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: همچنین در دهه مبارک مسابقات نقاشی، کتاب خوانی و همچنین انشاء نویسی برای رده های سنی مختلف در کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

احمدی در پایان خاظرنشان کرد: استان کردستان دارای 49 کتابخانه عمومی نهادی و 32 کتابخانه عمومی مشارکتی با 35 هزار عضو فعال و نزدیک به 700 هزار عنوان کتاب است.

ارسال نظرات