عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به معضل بیکاری در کشور گفت: مسئول اشتغال در کشور مشخص نیست و دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ نیستند لذا رفع محرومیت و اشتغال زایی در کشور مرتفع نمی شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۹۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد امیر آبادی فراهانی در برنامه تیتر شب گذشته شبکه خبر در خصوص اشتغال و معضلات آن گفت: اگر بتوانیم صنعت ساختمان را فعال کنیم مشکل بیکاری تا حد چشمگیری کاهش می یابد. اگر می خواهیم مشکل اشتغال حل شود باید ابتدا مشکل بودجه را حل کنیم .

وی تصریح کرد: نزدیک به هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده است که رقم کمی است .

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: نیمی از متقاضیان کار در شهرها و حاشیه های کلانشهرها سکونت دارند .

فراهانی افزود:مسئول اشتغال در کشور مشخص نیست و دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ نیستند لذا رفع محرومیت و اشتغال زایی در کشور مرتفع نمی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از سیستم بانکی و دریافت سود زیاد از تولید کنندگان تاکید کرد:کالای ایران بسیار گران قیمت دست مصرف کننده می رسد که در رقابت با تولیدگان خارجی تولید در داخل توجیه اقتصادی ندارد.

وی گفت:سیاست کلان دولت در حال حاضر اشتغال زایی نیست.

فراهانی ادامه داد: کار مجلس ریل گذاری است و این دولت است که باید برنامه ای برای اشتغال داشته باشد تا مجلس آن را تصویب و به قانون بدل کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مامورین مالیاتی سراغ کسانی می روند که خوب مالیات می دهند و عملا فضا را برای کسانی که از پرداخت مالیات فرار می کنند باز می گذارند.

موسوی کارشناس اشتغال هم گفت: موضوع اشتغال امری است که در کوتاه مدت جواب نمی دهد و نیازمند تدبیری درازمدت است .

وی افزود:موضوع اشتغال نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان و خرد است و هر شهری هم نیازمندی های خاص خودش را دارد.

این کارشناس اضافه کرد: ما در این زمینه تنها یک برنامه ششم توسعه را داشته ایم و به دنبال آن لایحه اشتغال زایی روستایی را دریافت کرده ایم که نشان از عدم همانگی میان دستگاه هاست .

وی افزود: سیاست گذاری اشتغال موضوع پیچیده ای است و این دغدغه کل دنیاست که تلاش شده تا برای آن راه حلی ایجاد شود.

موسوی گفت:ما در حال حاضر باید نهادی را به عنوان نهاد متولی داشته باشیم که شورای عالی اشتغال باید این مسئولیت را برعهده بگیرد .

ارسال نظرات