رییس کل بیمه مرکزی از پرداخت خسارت ۵۰۰ برابری حق بیمه آتش سوزی از سوی شرکت های بیمه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۶۰۴۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در یادداشتی درباره حادثه پلاسکو و اقدامات بیمه مرکزی، گفت: اگر ارزش واحدی ۵۰۰ میلیون تومان باشد، حق بیمه سالانه آن یک میلیون تومان می شود که رقم بسیار ناچیزی است و در هنگام خسارت چیزی حدود ۵۰۰ برابر حق بیمه ای که پرداخت کردید، بیمه به شما خسارت می دهد.

بعد از حادثه فاجعه آمیز ساختمان پلاسکو، با توجه به بار عاطفی که ایجاد شد، توجه مردم به بیمه آتش سوزی در روزهای اولیه بیشتر شد به گونه ای که برخی شرکت ها حتی تا ۴۰ درصد افزایش فروش این بیمه را داشتند اما به مرور، اهمیت خرید این بیمه نامه در فاز فراموشی قرار گرفت.

در کل بیمه آتش سوزی، بیمه ای ضروری برای همه اقشار جامعه اعم از دارندگان واحدهای تجاری، صنعتی، تولیدی، اداری و حتی منازل مسکونی است. این بیمه در تمام کشورهای دنیا مورد توجه است اما متاسفانه در کشور ما به دو موضوع مدیریت ریسک و رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از بروز حادثه و خرید بیمه که تامین جبران مالی بعد از حوادث را به دنبال دارد، توجه نمی شود.

در حال حاضر بیمه آتش سوزی، ۵ درصد از سهم کل پرتفوی صنعت بیمه را دارد که نشان دهنده استقبال کم مردم از این بیمه است. ما امیدواریم مردم به اهمیت و نقش این بیمه نامه در زندگی خود و این اصل که خرید بیمه نامه و پرداخت حق بیمه، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که در آینده از آن منتفع می شوند، پی ببرند.

همچنین در پاسخ به سوال کسانی که می گویند برای چه باید بیمه آتش سوزی بخریم؟ باید گفت نرخ بیمه آتش سوزی حدودا ۱.۵ تا ۲ در هزار است و اگر ارزش واحدی ۵۰۰ میلیون تومان باشد، حق بیمه سالانه آن یک میلیون تومان می شود که رقم بسیار ناچیزی است و در هنگام خسارت چیزی حدود پانصد برابر حق بیمه ای که پرداخت کردید، بیمه به شما خسارت می دهد.

ارسال نظرات