هنرمند بسیجی برجسته کاریکاتور در گفتگو با «بسیج»:

مهم ترین آسیب فضای مجازی عادت زدگی است

ندا تنهایی مسئول انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی آرام اتفاق می افتد، گفت: مهم ترین آسیب فضای مجازی مبتلا شدن به عادت زدگی است.
کد خبر: ۸۸۱۶۰۵۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

ندا تنهایی هنرمندان بسیجی برجسته کاریکاتور ومسئول انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج افزود: عادت زدگی این فضا چنان نامحسوس در جامعه و خانواده شکل می گیرد که انسان را به پیرامون خود بی توجه می کند و این به معنی خاموش شدن فرهنگ است.

وی با تاکید به اینکه آسیب های ایجاد شده از فضای مجازی، ماهواره و همه نرم افزار های چند رسانه ای، خیلی حادتر از آن چیزی است که فکرش را کرد، افزود: مقابله با آسیب های فضای مجازی را با توجه به نامحدود بودن آن سخت تر از مقابله با آسیب های فضای حقیقی آن است.

 

مسئول انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی اضهار کرد: یکی از شیوه های مقابله با آسیب های فضای مجازی آگاهی بخشی در خصوص فرهنگ درست استفاده و تحلیل اطلاعات نشر یافته و غیرمستنداین فضا است.

تنهایی با یادآوری اینکه فضای مجازی به راحتی اصالت، تربیت و فرهنگ و دین اصیل ما را نشانه رفته و یکی از آسیب های مخرب آن کم رنگ شدن فرهنگ اصیل ماست، اظهار داشت: در واقع تغییر جایگاه هنجارها و ناهنجاری ها در این فضا مسئله ای است که باید به آن پرداخت و عمق فاجعه همین است.

 

وی فضای مجازی را برای نشر کارتون در عرصه بین المللی حربه ایده آل و سریعی خواند و خاطر نشان کرد: در کل فضای مجازی موجب هوشیاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شده و باید واقعیت تاثیر گذاری فضای مجازی را بپذیریم و برای تله های آن برنامه داشته باشیم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار