خبرهای داغ:
فرماندار بناب از تولید و تأمین 60 درصد بذر اصلاح شده مزارع آبی گندم و30 درصد بذر اصلاح شده مزارع دیم آذربایجان شرقی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۶۰۶۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ولی الله فرج اللهی در بازدید از بزرگ ترین مجتمع اصلاح و فرآوری بذر آذربایجان شرقی در بناب، گفت: سالانه بالغ بر دو هزار و 500 تن بذر اصلاح شده در مرکز اصلاح و فرآوری بذر این شهرستان تولید می شود.
وی، مقاومت در برابر کم آبی و بیماری های گندم، بالا بودن راندمان تولید در واحد سطح، سهولت در کشت و کاهش ناخالصی محصول را از مزایای بذور اصلاح شده اعلام و اظهار کرد: استفاده از بذر های اصلاح نشده، آلودگی مزارع به علف های هرز را افزایش داده و باعث ازدیاد سیاهک گندم می شود.
فرج اللهی، سطح زیر کشت گندم دیم و آبی بناب در سال زراعی 96- 95 را 9 هزار هکتار برآورد کرد و افزود: با توجه به برنامه های ترویجی و هدایت کشاورزان به کشت اصولی انتظار می رود بیش از 30 هزار تن گندم و جو در بناب تولید شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت محصول به دست آمده از کاشت بذور اصلاح شده، 30 درصد بیشتر از قیمت تضمینی است، بیان داشت: ما به التفاوت قیمت خریداری شده این محصول در جهت حمایت از تولید با کیفیت به صورت یارانه به مراکز اصلاح و فرآوری بذر پرداخت می شود.
فرماندار بناب، ظرفیت تولید مراکز اصلاح بذر بناب را مناسب دانست و افزود: این مرکز قابلیت تبدیل به قطب اصلاح بذر شمال غرب کشور را دارد.

ارسال نظرات