مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

استاندارد سازی تجهیزات بازی استان نیازمند تعامل با شهرداری ها است

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: استاندارد سازی تجهیزات بازی استان نیازمند تعامل با شهرداری ها است و انتظار می رود این ارگان قبل از انعقاد هرگونه قرارداد با مالکان و بهره برداران تجهیزات شهربازی و زمین های بازی حق بهره برداری و استفاده از این تجهیزات را بدون ارائه گواهی بازرسی استاندارد به مالکان ندهند.
کد خبر: ۸۸۱۶۰۷۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاشم علایی در جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استاندارد سازی گفت: بیش از 90 درصد جایگاه های سی ان جی واگذار شده به بخش خصوصی در این استان استاندارد های لازم را اخذ کردند ولی تعدادی از جایگاه های سوخت تحت نظارت شهرداری ها استاندارد نشدند.

وی با بیان اینکه جایگاه های سوخت جز اولویت های بسیار مهم در استان است،اظهار امیدواری کرد جایگاه های سوخت تحت نظارت شهرداری ها نیز نسبت به استاندارد سازی اقدام کنند تا از عواقب و پیامدهای ناگوار آن جلوگیری شود.

او همچنین از نظارت بر استاندارد سازی تجهیزات شهرهای بازی ، زمین های بازی ، جایگاه های سی ان جی ، آسانسورهای برقی و طرح کنترل اوزان سبک در استان خبر داد و گفت: از همکاری ارگان ها و دستگاه های دولتی که نسبت به استانداردسازی آسانسورهای مجموعه خود اقدام کردند قدردانی می شود ولی برخی از مجموعه های دولتی فاقد آسانسورهای استاندارد هستند.

وی همچنین با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسورها افزود: این موضوع با سلامت و ایمنی مردم در ارتباط است و کم کاری در این زمینه می تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

علایی گفت: مکاتبات متعددی با دستگاه های اجرایی که استانداردهای لازم آسانسور را در مجموعه های خود نداشتند، انجام شده و انتظار می رود دستگاه های مربوطه نسبت به استاندارد سازی آسانسورها اقدام و از آسانسورهای فاقد گواهی بازرسی استفاده نکنند.

وی افزود: گواهی بازرسی آسانسورها توسط شرکت های بازرسی فنی صادر می شود و اعتبار این گواهی نامه ها یک ساله بوده ، صدور پایان کار در شهرداری ها منوط به ارائه گواهی بازرسی آسانسور و به ویژه نامه اداره کل استاندارد استان است.

علایی گفت: استاندارد سازی تجهیزات بازی استان نیازمند تعامل با شهرداری ها است و انتظار می رود این ارگان قبل از انعقاد هرگونه قرارداد با مالکان و بهره برداران تجهیزات شهربازی و زمین های بازی حق بهره برداری و استفاده از این تجهیزات را بدون ارائه گواهی بازرسی استاندارد به مالکان ندهند.

مدیر دفتر فنی، امور عمرانی ، حمل و نقل و ترافیک استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: وظیفه تمام دستگاه های عضو کارگروه است که در زمینه استقرار استانداردها در جامعه همکاری کرده و با توان خود برای رفع چالش های موجود قدم بردارند.

موسی کنعانپور اظهار کرد: مجموعه های مرتبط به ویژه شهرداری ها باید همکاری لازم را با اداره استاندارد در زمینه استاندارد سازی تجهیزات

شهرهای بازی، جایگاه های سی ان جی و آسانسور ها داشته باشند و بدون گواهی بازرسی از اداره استاندارد حق بهره برداری و استفاده از این تجهیزات و امکانات را به مالکان ندهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نیز هیچ اغماض و چشم پوشی نداشته باشند.

کنعانپور در ادامه خواستار پیگیری وضعیت استانداردسازی آسانسورهای دستگاه های اجرایی و انطباق آنها با استاندارد شد.

وی گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی در مدت زمان مقرر اعلام شده از سوی اداره استاندارد ، نسبت به استانداردسازی آسانسورهای مجموعه خود اقدام سریع داشته باشند و بدون گواهی بازرسی مورد بهره برداری قرار نگیرد.

وی از اقدامات اداره کل استاندارد در اجرای منظم کنترل اوزان سبک در استان قدردانی کرد و افزود: ارگان های ذیربط باید در این زمینه نهایت همکاری را با این اداره کل داشته باشند.

وی خواستار پیگیری مستمر وضعیت وسایل و تجهیزات مستقر در شهرهای بازی و انطباق آنها با استاندارد شد و اظهار کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن استان و استفاده بخش قابل توجهی از مردم از تفرجگاه ها و شهرهای بازی ، وسایل و تجهیزات نصب شده در این مکان ها باید از ایمنی لازم و استاندارد برخوردار باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار