مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت:با توسعه راه ارتباطي سرعين تا نير به عنوان جاده گردشگري امروز و راه ابریشم قدیم وايجادحاشيه سبزكنارجاده ازسمت آلوارس می توان از شهرستان نیر بعنوان مکمل گردشگری سرعین یاد کرد.
کد خبر: ۸۸۱۶۱۰۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل ازچشمه لر،مدير عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتي استان در گفتگو با چشمه لر با تاکید بر احیای جاده ابریشم از نیر تا سرعین گفت: با توسعه راه ارتباطي سرعين تا نير به عنوان جاده گردشگري وايجادحاشيه سبزكنارجاده ازسمت الوارس می توان از شهرستان نیر بعنوان مکمل گردشگری سرعین یاد کرد.

جعفر بذری افزود:باید فرهنگ سازي ميزبان مدارانه توسط مردم وكسبه شهرستان نيرباگردشگران تقویت نمود.

بذری با اشاره به استفاده ازظرفيتهاي جامعه اقامتي استان درنير اظهار کرد: مسولین این شهرستان از جمله فرمانداری و شهر داری برای توسعه زيرساختهاي شهري باید گام های موثری بردارند.
بازرس جامعه هتلداران ایران اذعان کرد:با استفاده ازظرفيتهاي سرعين،تعامل في مابين وتقويت هم افزايي و توجه فرماندار نير به پتانسيلهاي شهرستان ازحيث مالي واعتباري به عنوان مكمل گردشگري براي شهرتوریستی سرعين، این شهرستان می تواند در افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان اردبیل تاثیر گذار باشد .
وی تصریح کرد:علیرغم تصور عده ای مبنی بر اینکه شهرستانهای استان رقیب هم هستند این تصور صحیحی نیست بلکه توسعه گردشکری در هر شهرستاتی و ایجاد زیر ساختهای جدید مکمل گردشگری هم خواهند بود.
بازرس جامعه هتلداران ایران افزود: اگر بخواهیم به چشم انداز بیست میلیون گردشگر که درافق ۱۴۰۴ تعریف شده برسیم باید دست در دست هم دهیم وهمدل وهمزبان ودرراستای منویات مقام معظم رهبری در نیل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای تعالی صنعت گردشگری استان وکشور همکاری کنیم.

مدیر عامل جامعه هتلداران استان اردبیل با بیان اینکه باید از ظرفیت تبریز پایتخت جهان اسلام در ۲۰۱۸ بهره ببریم گفت:به دنبال برگزاری جلسات با دست اندرکاران تبریز ۲۰۱۸ هستیم ودرروزهای آتی موضوع را به جد پیگیر خواهیم شد تا از ظرفیت گردشگری بین المللی که درسال آینده در این راستا ایجاد خواهد شد استفاده کنیم.
بذری با اشاره به اینکه جلسات همکاری با شهرستانهارا ادامه خواهیم داد افزود:مثال عینی برای همکاری نیر وسرعین ،کرمان وماهان ویا مشهد طرقبه وشاندیز است .
بازس جامعه هتلداران ایران از رشد ۲.۸ درصدی گردشگر خارجی در کشور در یکسال گذشته برابر آمارهای رسمی خبرو اظهار کرد :متاسفانه ظرفیت های گردشگری استان اردبیل در شناساندن به گردشگران خارجی مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: مسیر جاده ابریشم در استان اردبیل ازتپه آناهیتا به سمت دژ زیر زمینی گلستان است.

وی اذعان کرد:تپه باستانی آنا هیتا در کنار آبگرم های سرعین تا نیر در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و این مسیر که به گردنه «سایین» معروف است محل وقوع جنگ های متعدد بود . این بخش از جادهابریشم که در استان اردبیل امروزی قرار دارد به سمت سراب و تبریز می رفت.

وی در پایان گفت:مسیری که از قدیم به تبریز یولی شهرت داشت و توریست های اروپایی و شرق آسیا از این مسیر ها به عنوان جاده ابریشم که به زبان ترکی «ایپک یولی » گفته می شود استفاده می کردند.

ارسال نظرات