یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» خواستار شد
شریفی گفت: همدردی با آتش نشانان و تحریم استفاده از مواد منفجره که برای فرهنگ سازی در امور مثبت جامعه انجام شود اقدام بسیار موثر و مفیدی است.
کد خبر: ۸۸۱۶۱۲۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به راه اندازی کمپین هایی که به منظور همدردی با جامعه آتش نشانان استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری را تحریم می کنند اظهار داشت: گسترش تکنولوژی بویژه فضای مجازی و گروه های اجتماعی کارکردهای مثبت و منفی را برای افراد و جوامع در پی داشته است.

وی افزود: کارکردهای منفی فضای مجازی مشخص است اما یکی از کارکردهای مثبت آن می تواند فرهنگ سازی در زمینه هایی باشد که جامعه در آن دچار ضعف است، کمپین هایی که با هدف فرهنگ سازی و آگاه کردن جامعه شکل می گیرد از این دسته است. کمپین هایی که برای رعایت حقوق شهروندی بین مردم همچون درست رانندگی کردن و یا راه دادن به ماشین های اورژانس و آتش نشانی در مواقع بحران می تواند بسیار کمک کننده باشند.

این جامعه شناس عنوان کرد: کمپین هایی مانند همدردی با جامعه آتش نشانان و تحریم استفاده از مواد منفجره که برای فرهنگ سازی در امور مثبت جامعه راه اندازی می شوند اقدام بسیار موثر و مفیدی است و مردم هم باید هوشیار باشند رفتارهای ضد اجتماعی را از فرهنگ سازی تفکیک کنند.

این مدرس دانشگاه خاطر شان کرد: البته برخی افراد از این مسائل برای ایجاد شبهات اعتقادی و فکری در میان مردم استفاده می کنند؛ مانند کمپین هایی که ضد انقلاب ها برای ایجاد شبهات اعتقادی، ارزشی و سیاسی در جامعه و حمایت از یک فرد خلافکار ضد انقلاب و یا کسی که قانون را زیر پا می گذارد به راه می اندازند.


ارسال نظرات