خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه عشایری گفت: جایگاه ارزشمند روستاییان و عشایر زحمتکش در دوام انقلاب و دفاع از آرمان های انقلاب و دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست و نقش مؤثرعشایر و روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه های مختلف تاریخ کشوربسیار مهم و حیاتی بود.
کد خبر: ۸۸۱۶۱۸۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
سرهنگ لطیف خزایی مسئول تربیت و اموزش سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه درمصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه در  خصوص نقش عشار در پیروزی انقلاب اسلامی گفت:جایگاه ارزشمند روستاییان و عشایر زحمتکش در دوام انقلاب و دفاع از آرمان های انقلاب و دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست و نقش مؤثرعشایر و روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه های مختلف تاریخ کشوربسیار مهم و حیاتی بود.
 
 
وی افزود:دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب و ارزش های دینی است تا علاوه بر تداعی خاطرات انقلاب، نسل جوان را هم با اهداف و آرمان های انقلاب آشنا کنیم.
 
 
 ایشان نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی را اینطور توصیف کرد:آنچه که در تاریخ مکتوب و ثبت و ضبط گردیده حاکی از این است که ایلات عشایر ایران به عنوان یک محور و منبع تشکیل دهنده حکومتها بوده اند و اکثریت دولتها و حکومتهای ایران ریشه ایلی و عشایری داشتند. رضاشاه هم که از این اقتدار ایلات و عشایر آگاه بود همیشه در صدد این بود که از طریق اقداماتی چون خلع سلاح عشایر، حبس و اعدام سران و بزرگان، فروش املاک و اراضی عشایر آنها را تضعیف و تحت نظارت و سلطه خود داشته باشد.
 
وی گفت:عشایر ما با خصلتهایی چون شجاعت، شهامت، غیورمردی، صداقت و پاکی، دشمن ستیزی، جنگجویی و ... اجازه تحمل و پذیرش حکومتی با چنین راهبردهایی را نمی داد. به طبع وقتی ندای نهضت حضرت امام (ره) به گوش عشایر رسید که صد درصد با سیاستهای رژیم حاکم مغایرت داشت و عشایر هویت خود را در آرمانهای امام (ره) و انقلاب یافتند ،حمایت همه جانبه خود را از امام (ره) و انقلاب اعلام داشتند و به ندای امام (ره) لبیک گفتند.
 
 
 ایشان ادامه داد:نگاه حضرت امام(ره) به عشایر کاملا متفاوت با نگاه رضاشاه بود، رضاشاه عشایر و قبایل چادرنشین را وحشیانی ناهنجار، بی سواد، غیر مولد و بی فرهنگ می دانست که در وضعیت طبیعی زندگی بدوی باقی مانده اند اما در مقابل حضرت امام (ره) بهترین واژه ها، اصلاحات و جایگاه را برای عشایر قائل بودند و عشایر هم در مقابل با تمام توان و تمام قد فشنگ و تفنگ و دارایی خود را در حمایت از نهضت امام (ره) به کار گرفتند و بهترین تبیین برای نقش عشایر در انقلاب فرمایشات حضرت امام (ره) می باشد که می توان گفت حمایت و همگرایی عشایر با انقلاب در کلام امام (ره) هویدا است که روند عزت و احترام و شان و منزلت عشایر پس از رحلت امام خمینی (ره) توسط امام خامنه ای (مدظله العالی) و مسئولین نظام ادامه داشته است.
ارسال نظرات