خبرهای داغ:
همزمان با دهه فجر:

خط سرخ، شهدای استان قزوین را جهانی کرد

راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی خط سرخ، امیران، سرداران و سه هزار شهید استان قزوین را جهانی کرد.
کد خبر: ۸۸۱۶۱۸۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فعالیت بنیاد شهید از سال 58 به صورت رسمی با هدف رسیدگی به امور و مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر آغاز شده است.

با توجه به اینکه 40 هزار ایثارگر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین می‌باشند، ایام‌الله دهه ‌فجر فرصت مغتنمی است تا فعالیت‌ها و عملکردهای این نهاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اطلاع‌رسانی شود. از جمله فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی امیران، سرداران و سه هزار شهید استان قزوین می‌باشد که در کشور بی‌نظیر بوده است.
پایگاه اطلاع رسانی امیران، سرداران و سه هزار شهید استان قزوین نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی استانی کشوری است که از سال 1391 راه‌اندازی شده است.
در این پایگاه اطلاع‌رسانی که به نام خط سرخ نامگذاری شده بیش از 200 هزار تصویر، اسناد و مشخصات 3 هزار شهدای استان قزوین در آن گردآوری و عرضه شده است.
بخش‌های مهم این پایگاه تصاویر، اسناد، بیوگرافی و وصیت‌نامه‌ی سه هزار شهید است که قابل بهره‌برداری برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می‌باشد.
همچنین در این پایگاه بخش تفال به شهدا، تصاویر ماندگار قزوین در دفاع مقدس گنجانده شده که در بخش سوم، رویدادهای خبری قزوین در طول هشت سال دفاع مقدس می‌باشد که در نشریات آن دوران منتشر گردیده است.
با راه‌اندازی این وب سایت هم اکنون بسیاری از مراکز فرهنگی، هنری و پژوهشی برای دریافت تصاویر و مشخصات و ویژگی شهدای استان قزوین به این سایت مراجعه می‌کنند.

قابل توجه است پس از گذشت 5 سال از راه‌اندازی این وب سایت هنوز به عنوان اولین و تنهاترین سایت ایثار و شهادت است که به معرفی مجموعه‌ی شهدای استان قزوین یا شهدای استانی می‌پردازد.
در این پایگاه، کاربر با ورود به این وب سایت می‌تواند در بخش جستجو، صفحه شهید مورد نظر را به آسانی پیدا کند و تصویر و مطالب آن را مورد استفاده قرار دهد.
همچنین با طرح اجرا شده در پایگاه اطلاع‌رسانی خط سرخ، کاربر می‌تواند علاوه بر اطلاعات موجود در صفحه‌های شهدا، تصاویر و اطلاعات خود را به آسانی برای استفاده در وب سایت فوق به مدیران این پایگاه ارسال نماید.
بخش جستجوی پیشرفته یکی دیگر از امکانات سایت خط سرخ می‌باشد که کاربر با ورود به این بخش، می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله شغل و وضعیت تاهل شهدا، عملیات‌های که شهید در آن شرکت کرده، تاریخ و محل تولد و شهادت و سایر گزینه‌ها به لیست شهدای مورد نظر دسترسی پیدا کند.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار