انتقاد معزپور از حضور دو پاسپورته ها در داوری فیلم فجر در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان به جای استفاده از خارج نشین ها به هنرمندان وطنی توجه کنند

مستند ساز کشورمان گفت: جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنواره وطنی و حتی یکی از جشنواره های معتبر منطقه است متاسفانه کسانی را دعوت می کنند که نشان می دهد ما حواسمان به این عرصه و نفوذ نبوده است.
کد خبر: ۸۸۱۶۳۰۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
مسئولان به جای استفاده از خارج نشین ها به هنرمندان وطنی توجه کنند
شمس الدین معز پور مستند ساز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از حضور پررنگ دو پاسپورته ها در بخش داوری جشنواره فجر امسال گفت: مشکلی که الان وجود دارد و اصلا مراعات نمی کنیم توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: تمام این مسائل در فرمایشات رهبری پیش بینی شده بود و ایشان بارها درباره نفوذ هشدار داده اند مسئولان ما اصلا مراقب این نفوذ نیستند و یکی از جاهایی که این نفوذ شکل گرفته در سینمای ماست.

مستند ساز کشورمان تصریح کرد: یکی از دلایل این نفوذ وادادگی آقایان است یعنی عدم اطمینان به نیروهای پایبند به اصول و موازین انقلاب و اینکه فکر می کنند خارج نشین ها بهتر فکر می کنند.

معز پور اظهار داشت: بحث سینما از این جهت برای جمهوری اسلامی ایران مهم است که باورهای اسلامی و مسائل فرهنگی ناب را انتقال دهد. هر کار فرهنگی باید در قالب کار هنری انجام شود ولی هر کار هنری لزوما فرهنگی نیست و حتی می تواند ضد فرهنگ باشد. سینما باید بیانگر داشته های ما باشد و کاری کند که فرهنگ زندگی ایرانی ما ترویج و نشان داده شود ما از سینما این توقع را داریم.

وی بیان داشت: اینکه چرا چنین افرادی داور جشنواره می شوند به کسانی بر می گردد که در رأس امور فرهنگی ما قرار دارند و هیچ سنخیتی با بحث فرهنگ اسلامی ندارند و برایشان مهم نیست.

معزپور تصریح کرد: اگر دید سینمای ما آنچه امام راحل (ره) و رهبری می فرمایند باشد که اعتقاد دارند ما با سینما مخالف نیستیم با فحشاء مخالفیم ما با تمدن مخالف نیستیم با فساد مخالفیم، پس باید از افراد صالحی که هم کارشناس و خبره این کار هستند و هم وطنی اند در سینما و جشنواره استفاده کنند.

مستند ساز کشورمان عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنواره وطنی و حتی یکی از جشنواره های معتبر منطقه است ولی متاسفانه کسانی را دعوت می کنند که نشان می دهد ما حواسمان به این عرصه و نفوذ نبوده است. مسئولان حد اقل از افرادی استفاده کنند که خیلی دغدغه مذهب ندارند حد اقل برای حفظ هویت ایرانی و ملی ما ارزش قائل باشند. حضور چنین افرادی نشان دهنده این است که نفوذ در این عرصه شکل گرفته و سی و چند سال گذشته و اگر باز هم تلاش نکنیم مسئولیت های کلیدی تر هم دست چنین افرادی می افتد.

معزپور گفت: جشنواره فجر یکی از سنگرهای کلیدی فرهنگ ماست. کسانی باید در عرصه فرهنگی تکیه بزنند که حداقل ذره ای دغدغه فرهنگ ایرانی و اسلامی در وجودشان باشد. دشمن در این جبهه موفق شده است اینها نشان می دهد که سنگرهای ما سقوط کرده و اگر کاری نکنیم خاکریز فرهنگی هم سقوط می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار