قرائی مقدم گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش طلاق فرو ریختن و کمرنگ شدن ارزش ها و هنجارهای سنتی، اعتقادی، دینی و اخلاقی در درون جامعه است.
کد خبر: ۸۸۱۶۳۲۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

تقویت باورهای دینی عامل مهمی در جلوگیری از افزایش طلاق استدکتر امان قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به عوامل اجتماعی موثر در افزایش طلاق اظهار داشت: عوامل بسیار زیادی در افزایش طلاق موثر هستند؛ یکی از عوامل اصلی آن فرو ریختن و کمرنگ شدن ارزش ها و هنجارهای سنتی، اعتقادی، دینی و اخلاقی در درون جامعه است.

وی افزود: در حال حاضر ساختار فکری دختران و پسران امروزی فاصله زیادی با هم دارند. دختران حرف شنوی و متابعت از همسر را کمتر رعایت می کنند و پسران هم تصور می کنند اختیار دار همه چیز هستند در نتیجه این مسائل موجب افزایش تنش ها و طلاق در جامعه می شود.

این جامعه شناس با اشاره به دیگر عوامل اجتماعی موثر در شیوع طلاق در کشور بیان داشت: کم رنگ شدن اعتقادات مذهبی، تفاوت سنی زیاد بین زوج ها، بیکاری، فقر، عدم تناسب فرهنگی، ناتوانی جنسی که در اخیرا در مردان به دلیل روابط نامشروع ایجاد شده و همچنین روابط نامشروع میان دختران و پسران قبل از ازدواج، سریال های مستهجن غربی و ماهواره ها موجب شکسته شدن قبح طلاق و افزایش آن در جامعه شده است.

دکتر قرائی مقدم تقویت ارزش های معنوی، اعتقادی و دینی در افراد را درکاهش آمار طلاق موثر دانست و گفت: پررنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی در خانواده ها عامل بسیار مهمی در جلوگیری از افزایش طلاق به شمار می رود.


ارسال نظرات