فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج» :
علی مهمانی گفت: دولت باید به تقویت نقش بسیج در اقتصاد بپردازد و به اندازه کافی نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت کند تا حرکت به سوی اقتصاد مردم نهاد به تبع آن اقتصاد مقاومتی محقق شود.
کد خبر: ۸۸۱۶۴۲۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹

علی مهمانی فرمانده پایگاه شهید شیرودی روستای مهران اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، دولت برای رفع مشکلات اقتصادی توانایی بسیج را بکارگیرد اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی، سمبل نظام اقتصادی است که به صراحت متوجه کار و تولید است. تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور، محور قراردادن رشد، بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار است؛ رهبری معظم انقلاب بارها تاکید کرده که بسیج می‌تواند نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه ها توانسته موفقیت ویژه ای را کسب کند افزود: بسیج می‌تواند با ورود به عرصه اقتصادی، مشکلات اقتصادی را برطرف کند لذا ضروری است دولت به توانایی بسیج اعتماد کند و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

وی در ادامه بیان داشت: پایگاه شید شیروی توانسته در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، به خوبی پیش رود و تاکنون برای بیش از 30 نفر اشتغالزایی داشته باشد؛ فعالیت هایی همچون دامداری، زنبورداری را راه اندازی کردیم و اقدام به برگزاری کارگاه ها و کلاس ‌های آموزشی در جهت تحقق فعالیت اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم.

مهمانی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مبتنی بر مشارکت فعال مردم و نهادهای مدنی در رونق اقتصادی است. بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد. با توجه به اینکه بسیج، از توانایی بسیاری برخوردار است و دولت می تواند از این فرصت بیشتر در تحقق توسعه اجتماعی و اقتصادی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به تقویت نقش بسیج در اقتصاد بپردازد افزود: این دولت است که به اندازه کافی نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی را باید تقویت کند تا حرکت به سوی اقتصاد مردم نهاد به تبع آن اقتصاد مقاومتی محقق شود.مطلوب است دولت زمینه حضور بسیجیان در عرصه های مختلف را در نظام های تصمیم سازی اقتصادی فراهم نماید.حضور بسیجیان در کنار سایر نهادهای فعال اقتصادی تضمینی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

فرمانده برتر در خاتمه افزود: بسیجیان می‌توانند صنعت و تولید کشور را به سمت شکوفایی برده و در شرایط تحریم، فرصتی جهت استفاده از تولیدات داخلی، پیشرفت و تعالی صنعت کشور ایجاد کنند. بنابراین مطلوب است دولت، شرایط را برای نهادینه کردن مشارکت در تصمیم سازی اقتصادی مهیا نماید. تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم همت، عزم، همراهی و برنامه ریزی صحیح و مسوولان مردم است.

ارسال نظرات