بر اساس اطلاعات بنیاد شهید، شهید کربلایی قربانعلی داودی، تنها شهید انقلاب اسلامی در 12 بهمن‌ماه سال 1357 در کشور است.
کد خبر: ۸۸۱۶۴۹۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دلیل نام‌گذاری روز 12 بهمن بعنوان روز شهرستان فارسان، به مناسبت شهادت اولین شهید انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری و نیز تنهاترین شهید روز 12 بهمن 1357 در کل کشور است که این افتخار نصیب مردم شهید پرور شهرستان فارسان از توابع استان چهارمحال و بختیاری گردیده و از طرفی چون این شهید بزرگوار جزء اصناف و بازاریان شهر بوده ایشان به عنوان شهید شاخص بسیج اصناف کشور هم معرفی شده است.

شهید داوودی متولد سال 1308 از اهالی شهر فارسان بود که در تاریخ 12 بهمن‌ماه 1357 در سن 49 سالگی توسط سرسپردگان رژیم پهلوی به شهادت رسید.

شهید داوودی‌ فردی زحمتکش و تلاشگر بود او در فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی حضوری فعال داشت و کسبه و بازاریان شهر فارسان را علیه رژیم منحوس پهلوی دعوت به مبارزه می‌کرد.

شهید داوودی با شروع انقلاب در سال 1357 مبارزات شدیدتری را علیه رژیم طاغوت آغاز می‌کند و به علت همین فعالیت‌ها و نصب تصویر حضرت امام خمینی (ره) بر درب مغازه خود چماق‌داران و ضدانقلابیون چندین مرتبه به مغازه وی حمله و شیشه‌های مغازه شهدی داووی را می‌شکنند ولی او از آرمان خود دست‌بردار نبود.

در عاشورای سال 57 عناصر ضد انقلابی با حمله به مغازه شهید داوودی، وی را زخمی می‌کنند.

در روز 12 بهمن‌ماه سال 57 مصادف با ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در راهپیمایی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود به عنوان یکی از عوامل اصلی راهپیمایی شرکت می‌کند که در مسیر حرکت از مسجد جامع فارسان به سمت سه‌راهی باباحیدر در حین راهپیمایی، چماق‌داران رژیم شاهنشاهی و ضدانقلابیون به تظاهرکنندگان حمله‌ور شدند که در این میان عده‌ای زخمی و عده‌ای هم فرار کردند.

شهید قربانعلی داوودی بر اثر ضرباتی که سرسپردگان رژیم طاغوت بر سرش وارد کردند، دچار آسیب مغزی شده و بعد از انتقال به بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان دعوت حق را لبیک و به درجه رفیع شهادت نایل می‌آید.

پیکر این شهید مبارز انقلاب اسلامی که در انتظار طلوع خورشید انقلاب در کشور بود قبل از 22 بهمن‌ماه و پیروزی انقلاب در گلزار شهدای شهر فارسان آرام گرفت.

ارسال نظرات