خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: بزرگترين هديه انقلاب ولايت فقيه است، بنابراين لازم است پشتيبان ولايت فقيه و نظام اسلامي باشيد، بايد تمام آمادگي‌هاي نظامي،‌ اقتصادي و فرهنگي براي نگهداري نظام كسب شود.
کد خبر: ۸۸۱۶۵۰۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
ولايت فقيه بزرگترين هديه انقلاب است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، بسیجیان و کارکنان ذوب آهن اصفهان و مسؤولان بسیج هنرمندان و اصناف سراسر کشور، با بیان اینکه 12 بهمن در تاریخ انقلاب جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: انسان‌ها باید نعمت‌های خداوند را بشناسند و در برابر این نعمت شکر پروردگار را به جا آورند.

وی خاطرنشان کرد: نباید شکر نعمت‌های خداوند را فراموش کنیم، در این بخش باید نعمت‌های پروردگار را بشناسید، اگر این امر صورت نگیرد از شمردن آنها عاجز و ناتوان می‌شوید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه 12 بهمن نعمت بزرگی برای انسان‌ها، بشر و آزادی‌خواهان است، گفت:‌ پیامبر اسلام(ص) به مسلمانان عزت و عظمت بخشید، ولی دشمنان در برابر این حرکت آرام نبودند، بدانید کفار با شما دشمن آشکار هستند، هیچ گاه فکر نکنید کافران با شما دوست هستند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن در زمینه منافقان هشدار داده و فرموده بدانید منافقان با شما دشمن هستند، بنابراین در برابر آنها احتیاط را در نظر بگیرید.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: صهیونیست‌ها از  دیگر دشمنان هستند، به تدریج اسلام را تحقیر و تضعیف کردند و مسلمانان را از عزت و عظمت پایین آوردند و به تهاجم فکری، فرهنگی و سیاسی در برابر آنها پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به هویت‌کشی فرهنگی مسلمانان پرداختند و مسلمانان را از نظر فرهنگی عقب نگاه داشتند و از نظر اقتصادی نیز به اقدامات فراوانی پرداختند، ولی با لطف خداوند امام خمینی(ره) به عنوان قهرمان، فیلسوف، مجاهد و فریادگر اسلام ناب را به صحنه زندگی آوردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) پس از مدت‌ها تبعید در چنین روزی به کشور قدم گذاشتند، گفت:‌ ارکان، ثمرات و برکات انقلاب را باید بشناسیم، اسلام یکی از پایه‌های انقلاب محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در دوران پیش از انقلاب برقرار نبود،‌ مسلمانان زیر سیطره استکبار داخلی وخارجی بودند، ولی امام با اسلام ناب مردم را از ظلم و ستم نجات دادند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: امام خمینی(ره) با اخلاص و توکل توانستند رژیم سلطنتی را قلع و قمع کنند و هشت سال دفاع مقدس را با سرافرازی اداره و نظام قدرتمند ولایی را برقرار کردند.

وی با تأکید بر شناسایی معروف و منکرات گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در دستور کار قرار گیرد، حکومت اسلامی از جمله معروف‌ها است،‌ احیای اسلام ناب هدیه امام خمینی(ره) بود،‌ ایشان قرآن را از مجالس فاتحه‌خوانی به زندگی آوردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اکنون مردم در برابر آمریکا می‌ایستند، این شجاعت و خوداتکایی را امام خمینی(ره) به مردم دادند، در هر عرصه‌ای که امام خمینی(ره) پیشنهاد می‌کردند، مردم همراه بودند، پیامبر خدا(ص) نیز در امور مختلف به مردم مراجعه می‌کردند و با کمک و همراهی مردم به جنگ استبداد و استعمار می‌رفتند.

وی یادآور شد: مردم باید همیشه در صحنه حضور داشته باشند و قدر انقلاب را بدانند، همین مردم به جبهه‌ها رفتند تا انقلاب پیروز شد، امروز نیز انقلاب را نگاه داشتند، بنابراین باید قدر آنها را بدانیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی ولایت فقیه را از ارکان دیگر انقلاب ذکر کرد و افزود: پیش از انقلاب کاخ‌نشینان بر مردم حکومت می‌کردند که سبب عقب‌ماندگی مردم شدند، امام خمینی(ره) سلطنت را قلع و قمع کردند،‌ ولایت فقیه بزرگترین نعمت پروردگار است و پرتو و شعاعی از ولایت اهل بیت(ع) محسوب می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در رأس حکومت اسلامی باید پیامبر یا امام یا قائم مقام امام معصوم با ویژگی فقیه، مدیر، مدبر و شجاع باشد که در آیت‌الله خامنه‌ای این ویژگی‌ها وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون در دنیا دو صف آمریکا و دست نشاندگان آنها و از طرفی مسلمانان و آزادی‌خواهان قرار دارند، گفت:‌ زمانی ترامپ به لشکر خود می‌گوید آماده جنگ باشید چه کسی را می‌ترساند، ملت ما پرورش یافته قرآن هستند و فرهنگ شهادت بر آنها حاکم است، اگر رهبر اشاره کنند، میلیون‌ها انسان به جنگ می‌روند.

وی خاطرنشان کرد:‌ نخست وزیر انگلیس نباید جرأت کند علیه ایران مطلبی را بیان کند، باید با قدرت و بیداری اجازه ندهیم، سخنی علیه ما بر زبان بیاورند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد:‌ بزرگترین هدیه انقلاب ولایت فقیه است، بنابراین لازم است پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی باشید و تمام آمادگی‌های نظامی،‌ اقتصادی و فرهنگی را برای نگهداری نظام کسب کنید.
ارسال نظرات