خبرهای داغ:
مصطفی احمدی
فرمانده حوزه مقاومت بسیج 7 ام البنین (س) سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان
فرمانده حوزه مقاومت بسیج 7 ام البنین (س) گفت : ویژگیهای زیادی وجود داشت که پیروزی انقلاب را به ثمر رساند ولی سه ویژگی اصلی که می توان از آن نام برد عبارتند از: - باورهای دینی و اعتقادات اسلامی مردم . - وحدت مردم و مبارزات سیاسی آنها. - رهبری قاطع و بی نظیر امام خمینی (ره).
کد خبر: ۸۸۱۶۶۱۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، خواهر شهنام پور فرمانده حوزه مقاومت بسیج 7 ام البنین (س) به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر به سوالات خبرنگار بسیج در مورد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر  پاسخ دادند.

 

خبرنگار بسیج : آیا به نظر شما انقلاب اسلامی یک حادثه بود ؟

بسم الله الرحمن الرحیم اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) و تمامی شهیدان به حق پیوسته انقلاب و دفاع مقدس، فرا رسیدن سی و هشتمین بهار انقلاب و سالروز طلوع آفتاب ایمان و امید از پهندشت ایران اسلامی را به محضر مقام عظمی ولایت حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) ، ملت قهرمان ایران تبریک عرض می نمایم. در خصوص سوال شما  باید بگویم پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود. بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.گذشته از آنکه آمریکا مطلوبترین شرائط جغرافیائی، اقتصادی و نظامی را در یکی از حساسترین مناطق جهان که مرزهای طولانی با رقیب (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد ،امواج این انفجار بزرگ رژیم های وابسته به غرب را در ممالک اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناک کرده بود. پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و مبتنی بر اندیشه دینی و ارزشهای معنوی بود.

 

خبرنگار بسیج : به نظر شما کدام ویژگی های انقلاب منجر به پیروزی آن شد؟

ویژگیهای زیادی وجود داشت  که پیروزی انقلاب را به ثمر رساند ولی  سه ویژگی اصلی که می توان از آن نام برد عبارتند از:

باورهای دینی و اعتقادات اسلامی مردم .

وحدت مردم و مبارزات سیاسی آنها.

رهبری قاطع و بی نظیر امام خمینی (ره).

اینها در کنار یکدیگر قرار گرفت و یک نیروی قدرتمند تشکیل شد و رژیم ستم شاهی سرنگون گردید.

 

خبرنگار بسیج : تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها در چیست؟

به طور کلی ویژگی هایی مانند حاکمیت الله ، وحدت و همبستگى تمام اقشار ملت، روحیه ایثار و شهادت طلبى مردم ، عدم وابستگى به شرق و غرب ، استقلال طلبى ، آزادى خواهى ، نفوذ و قدرت معنوى رهبر و ... در واقع ویژگی هایی است که انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب ها متمایز می کند.

 

خبرنگار بسیج : به نظر شما  وظایف جوانان در قبال انقلاب چیست ؟

گوش به فرمان رهبری بوده و ولایت فقیه را محور حرکات سیاسی و فرهنگی خود قرار دهند و آسیبها و خطراتی که نظام و انقلاب را تهدید میکند بشناسند در مقابل این توطئه ها و آفات بایستند.

 

خبرنگار بسیج : در پایان درصورت امکان مواردی از فعالیت ها و برنامه های انجام شده به مناسبت دهه فجر در حوزه7خواهران و پایگاهها را نام ببرید؟

-اهدای جوائز به فرماندهان و شورای حوزه

-برپایی نمایشگاه های متعدد در سطح پایگاه ها باموضوعات:اقتصادمقاومتی،کتاب،دستاوردهای بسیجیان و ...

-برگزاری چندین یادواره شهدا و دیدارهای متعدد از خانواده های شهدا

-جشن انقلاب در پایگاه ها و نشست روشنگری و نشست سیاسی و جلسات اندیشه ورزی

-برگزاری مسابقه نشریه دیواری و کتابخوانی و مسابقات ورزشی

-برگزاری فعال حلقه های صالحین و کلاسهای آموزشی  متعدد در زمینه های مختلف

-و ...

ارسال نظرات
آخرین اخبار