مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان
مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان : در دیدگاه اسلام ازدواج دین انسان را کامل میکند امروزه مهم ترین چالش در جامعه ما نوع نگاه جوانان به ازدواج هست که باید نگاه به این امر را در جامعه اصلاح کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۶۶۸۸
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان حجت‌السلام‌والمسلمین مهدوی در همایش راهکارهای ازدواج آسان ونقش خانواده دراین راستاکه با همت سازمان بسیج مهندسی کشاورزی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در سالن آمفی تاتئر بسیج برگزار شد اظهار داشت : در دیدگاه اسلام ازدواج دین انسان را کامل میکند امروزه مهم ترین چالش در جامعه ما نوع نگاه جوانان به ازدواج هست که باید نگاه به این امر را در جامعه اصلاح کنیم.

وی ضمن بیان اینکه ازدواج آسان است، اما نوع نگاه ما این مقوله راپیچیده کرده است افزود : جامعه دچادر مشکل است چرا که در جامعه فلسفه و هدف ازدواج به درستی آموزش و بیان نشده است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با اشاره به اینکه به درصد بالایی از طلاق در جامعه روبرو هستیم خاطر نشان کرد : باید ریشه یابی کرد که چرا در جامعه اسلامی طلاق افزایش یافته و اکثریت زوجین بعد از ازدواج با مشکل روبه رو می شوند، به بن بست می رسند و طلاق می گیرند.

حجت‌السلام‌والمسلمین مهدوی عنوان داشت : متاسفانه گاهی طلاق های امروز بر اثر تنوع طلبی است ، که این طلاق ها اثرات روحی و روانی منفی را بر فرد مقابل وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد : شما فکرمی کنید آمریکا با چه روشی تسلط پیدا می کند بر جوانان و نسل های ما ، با قدرت مادی و تسلیحاتی نیست بلکه باعلوم انسانی است و می خواهد نگاه ها را تغیر دهد و دارد احاطه پیدا می کند تسلط پیدا می کند .

مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان افزود : مشکل و گیر زندگی های امروزی در نوع نگاه زوجین ، خانواده و هم نگاه مسئولین به این مقوله است ، وحتی فراتر بگویم نگاه جامعه نسبت به ازدواج است که باید نگاه را به ازدواج اصلاح کرد که اگر اصلاح شود ازدواج آسان صورت خواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه اسلام داری قوانین جامع و کامل در حوزه خانواده است خاطر نشان کرد : دلیل گرایش اروپاهایی ها و آمریکا یی ها به اسلام مباحث خانواده در اسلام است اگر 28%گرایش به اسلام هست از همین درمقدار 20 درصد آن دلیلش بحث خانواده است .

حجت‌السلام‌والمسلمین مهدوی با اشاره به اینکه هیچ جا پیدا نمی کنید که قوانیش برای خانواده مثل اسلام جامع باشد گفت : متاسفانه ما ازآنچه اسلام گفته است فاصله گرفته ایم و بعضی نگاه های غلطی دارند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بیان کرد : نگاه دین این است زن شوهری که با هم ازدواج کردند باید سال دوم زندگی به عشق سال اول بخندند و بگویند چقدر سطحی سال سوم به عشق سال دوم بخنند و بگویند این زندگی ما در سال دوم چقدر سطحی بوده است .

وی افزود:95 % مردم بر این باورند سال اول زندگی بهتر بوده است اسلام می گوید هر چه قدراین زندگی استمرار داشته باشد علاقه و محبت زوجین تشدید می شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد : بهتر است گاهی از خودمان بپرسیم که آیا زندگی هایمان بر اساس مبانی دینی هست روز به روز این محبت تشکیل می شود و امروزه مبینیم که این محبت در بین زوجی کمترشده است فراموش نکنید که ازدواج کردید تا به آرامش برسید

انتهای خبر/ز

ارسال نظرات