334 طرح عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و یا ساخت آنها آغاز می شود.
کد خبر: ۸۸۱۶۷۰۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
استاندار اعتبار اختصاص یافته به این تعداد طرح را421 میلیارد تومان اعلام کرد افتتاح و کلنگ زنی 334 طرح عمرانی و اقتصادی در استان در دهه فجرو گفت: از این تعداد 292 طرح عمرانی و 42 طرح اقتصادی است

سید موسی خادمی اشتغالزایی طرح های افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد را 354 نفر عنوان کرد و افزود:افتتاح 30کیلومتر از جاده چهار خطه در استان،بهره برداری از 1357هکتار طرح ابیاری قطره ای ، افتتاح مجتمع فنی وحرفه ای دهدشت، تصفیه خانه ی فاضلاب گچساران ، استخر دانشگاه یاسوج واسفالت یاسوج از مهمترین طرح ها است.
وی گفت: از سه سال گذشته تاکنون 966 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان تزریق شده است و در سفر ریاست جمهوری نیز 547 میلیارد تومان دیگر به صورت صد درصد تخصیص و جذب شد.خادمی اختصاص 646میلیارد تومان و950میلیون یورو به استان را ازدیگر خدمات دولت یازدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و افزود: پتروشیمی گچساران، کارخانه فولاد و پتروشیمی دهدشت از جمله طرح هایی است که با استفاده از این اعتبارات تکمیل شده و یا در حال ساخت است.

وی بیان کرد: از اول امسال تا کنون 30 طرح عمرانی و اقتصادی در بخش اقتصاد مقاومتی در استان به بهره برداری رسیده است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اعتبارات استانی امسال 739میلیارد تومان بوده است گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته بیش از صد درصد رشد داشته و در سال آینده هم 119میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.
سید موسی خادمی افزود: در بخش راه نیز520 میلیارد تومان در این چهار سال هزینه شده است.

وی همچنین به حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در استان اشاره کرد وافزود :در تفاهم نامه ای که با بنیاد برکت وستاد اجرایی فرمان امام خمینی به امضا رسید، این بنیاد 320 میلیارد تومان در بخش های عمرانی ، زیر بنایی و اقتصادی استان سرمایه گذاری، که با اجرای این طرح ها بیکاری در استان 5 درصد کاهش پیدا می کند.
نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست از افتتاح رسمی طرح های عمرانی در استان از 13 بهمن خبر داد و گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی از مجموع 327 طرح عمرانی و اقتصادی در استان، 259 طرح افتتاح و ساخت 74 طرح آغاز می شود.

ارسال نظرات